نواخته شدن چهلمین زنگ انقلاب در مدارس شهرستان نی ریز

نی ریز(پانا) –- مدیر آموزش و پرورش نی ریز،بر توانمند سازی مدیران و مسئولان در راستای ایجاد تناسب بین نسل‌امروز به عنوان مدیران فردا تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن چهلمین زنگ انقلاب در مدارس شهرستان نی ریز

امیر ولی زاده مدیر آموزش و پرورش نی ریز، با بیان اینکه مراسم دهه فجر و زنگ انقلاب را در سراسر کشور به صورت نمادین جشن می گیریم تا بتوانیم یاد و خاطره امام و شهدا را زنده نگه داریم، گفت: بیشترین دستاوردی که از انقلاب شکوهمند می‌توانیم برداشت کنیم، چهل سال عزت و سربلندی و سرافرازی است و این باعث زنده نگه داشتن عزت، غرور و احساس ارزشمندی در تمامی مردم ایران و دانش آموزان است.

وی اظهار داشت؛ دهه فجر یادآور اتحاد و همدلی در سایه رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام رهبری عظیم‌الشأن حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی با تاکید بر اینکه باید تاریخ را مورد بررسی قرار دهیم، یادآور شد؛ در دوره ی قاجاریه، در وصیت نامه آقا محمد خان قاجار اینگونه ذکرشده است که شرط حکومت بر مردم این است که مردم آن زمان باید گرسنه و بی سواد بمانند تا بتوان بر آنها حکومت کرد. ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی حتی در دورترین نقاط علاوه بر سواد آموزی، مدرسه هم وجود دارد. حتی برای دور افتاده ترین نقاط هم برنامه هایی در زمینه آموزش برای دانش‌آموزان ارائه می دهیم.

وی گفت: ما مفتخریم که در جای جای شهرمان مشغول سوادآموزی و آموزش، تحصیل و تهذیب برای دانش‌آموزان هستیم و آموزشگاه‌هایی با حداقل داشتن دو دانش آموز هم وجود دارد که اهمیت داشتن سواد را در دولت و حکومت ما بیان می کند. ولی زاده افزود: در گذشته بین آموزش زن و مرد فاصله های وجود داشت ولی امروزه این فاصله بسیار محدود شده و همه در شرایط یکسان از حقوق اجتماعی و سیاسی برخوردار هستند و این نکته بسیار روشن و عطفی در تاریخ انقلاب ما به یادگار خواهد ماند.

وی بیان کرد: هر ملتی آگاهی زیربار استکبار و استبداد نخواهد رفت. کشور ما چهل سال مورد هجوم بدخواهان و دشمنان و استکبارگران بوده است و با تمام توان مقاومت کردیم. این نشان‌دهنده توان مقابله ملت با همه این مشکلات است.

او ادامه داد: از شما دانش آموزان و فرهنگیان و مسئولان خواستارم که با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر و زیباتر از همیشه اتحاد و همدلی و تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را در معرض نمایش تمامی بدخوهان و جهانیان قرار دهید.

سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: خداوند متعال در قرآن، یکی از اهداف انبیاء عظام را خارج کردن انسان ها از ظلم و ظلمات و تاریکی ها نام برده است. تا بتوانند مردم را از تاریکی جهل و ذلت و ظلم نجات داده و آنان را به سمت نور هدایت کنند.
وی گفت: در سایه انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد آن را که آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است را جشن میگیریم. در هیچ دوره‌ای بعد از حضرت امام حسن (ع) حکومت ولایی به این شکل همراه با آزادی نبوده است و در آن زمان یاران حضرت در اقلیت بودند و دشمنان اسلام خلافت را غصب کردند و جلوی حرکت اسلامی در مسیر اصلی عزت آفرینی را گرفتند.

وی بیان کرد: از برنامه های مهم دیگر، برنامه علم و دانش است که مقام معظم رهبری در سخنانشان تاکید زیادی برای نسل جوان دارند و آن تلاش در مسائل علمی است.

وی اظهار داشت؛ ما با داشتن استقلال علمی، می توانیم عزت آفرینی داشته باشیم و امروز درانقلاب اسلامی، استقلال سیاسی داریم حکومت ما فرمایشی نیست و جنبشی است تا مردم با جوش و خروش خود بتوانند افراد شایسته ای را برای دولت و اجرای قانون انتخاب کنند.

آمریکا در هر کجای جهان که قدم می‌گذارد، همراه با خود استبداد و استثمار و استعمار را می‌برد و به اسم حقوق بشر، منافع ملت را از بین می‌برد و خیلی از مردم جهان گرفتار جنگ شدند. ما باید امروز با کار و تلاش، قناعت در زندگی یعنی داشتن حیات طیبه عزت خود را حفظ کنیم که دچار ذلت نشویم. عزت از آن خداوند و مومنین و مردان با ایمان است. امیرالمومنین در وصیت نامه خود به فرزندش امام حسن(ع) فرمود؛ بنده حقیر مباش. خداوند تو را آزاد آفریده است و آزادی بهترین نعمت و بندگی خداوند بهترین آزادی است.

در این مراسم زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان نواخته شد. در پایان از عوامل اجرایی دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه جهت کسب رتبه ی ممتاز کشوری در برنامه طرح تعالی لوح تقدیر، جهت تشکر و قدردانی به آنها تقدیم گردید.

خبرنگار: زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار