اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز شایسته تقدیر ویژه شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از کسب عنوان شایسته تقدیر ویژه در زمینه فعالیت های نماز توسط شهرستانهای استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز شایسته تقدیر ویژه شد

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در تشریح این خبر گفت: در ارزیابی به عمل از سوی استانداری تهران ، اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز که بر مبنای طرح جامع نظارت و ارزیابی دستگاههای اجرایی صورت گرفته است ،شایسته تقدیر ویژه شد.

او افزود: در راستای اجرایی شدن بندهای 12 گانه دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم آموزش و پرورش فعالیت های مختلفی در باب فریضه مهم نماز در شهرستان های استان تهران در حال اجرا و پی گیری است.

هاشمی، ارسال دستورالعمل به مدارس، طرح و برنامه های یاوران نماز،تهیه و توزیع 20هزار کارت و 3 هزار و 500 عدد پوستر، ساماندهی ائمه جماعات روحانی و فرهنگی در مدارس و اقامه نماز توسط ائمه محترم جمعه مناطق در مدارس را از جمله فعالیت های این استان در راستای ترویج فرهنگ نماز دانست و افزود: تاکید بر پخش اذان و تعیین زنگ نماز در متن برنامه رسمی روزانه مدارس به مدت 20 تا 30 دقیقه،ساخت و تجهیز نمازخانه ها و استفاده از ظرفیت خیرین،برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس،مساجد و منازل،توانمند سازی مدیران مدارس و برگزاری گفتمان های دینی با موضوع نماز در مدارس شهرستان های استان تهران در حال انجام و پی گیری است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که اقامه نمازاولین وظیفه الهی هر شخص مومن و بهترین وسیله تقرب به خداوند است ، تصریح کرد: توجه به تقویت فرهنگ اقامه نماز در مدارس از اولویت های مهم آموزش و پرورش است که مشارکت همگانی را می طلبد واین امر به لطف خداوند و سعی و تلاش همکاران و دانش آموزان در شهرستانهای استان تهران محقق شده است.

هاشمی در پایان با اشاره به شان و جایگاه رفیع نماز در دین مبین اسلام خاطر نشان کرد: امیدواریم که خداوند متعال همه ما را از نماز گزاران واقعی و مخلص قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار