اولین مدرسه امداد و نجات در شهرستان خوی افتتاح شد

ارومیه (پانا) - مدرسه امداد و نجات شهید فتاحی به عنوان اولین پایگاه امداد و‌نجات مدرسه ای در شهرستان خوی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۱۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین مدرسه امداد و نجات در شهرستان خوی افتتاح شد

آموزشگاه شهید فتاحی بعنوان اولین مدرسه امداد و نجات با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و رییس جمعیعت هلال احمر در شهرستان خوی افتتاح شد.

"صفر رحیملو " معاون پرورشی و تربیت بدنی در این مراسم اظهار کرد: ناگفته پیداست که کشور ما یکی از کشورهای حادثه‌خیز محسوب می‌شود و ضرورت تربیت نیروهای امدادی برای فعالیت مؤثر در مواقع بحرانی امری اجتناب‌ناپذیر است اما این سؤال در اذهان متبادر می‌شود که این نیروهای عملیاتی امدادی باید در کجا تربیت شوند.

رحیملو در ادامه تاکید داشتند که در این طرح مواردی از قبیل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شناخت نقاط امن، حمل مصدوم، (پانسمان، بانداژ، آتل بندی)، اطفای حریق و چادر زنی به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

امیدوارم بتوانیم آنچه در توانمان هست را انجام دهیم.وی همچنین به همکاری ماکویی مدیر محترم آموزشگاه و عوامل اجرایی اشاره کرد و گفت: از این عزیزان تشکر می‌کنم که اگر کمک‌ آنها در اجرای طرح دادرس نبود نمیتوانست از طرح دادرس به مدرسه امداد و نجات دست یابیم.

همچنین قنبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهرستان خوی در این مراسم گفت: با راه‌اندازی مدارس امداد و نجات و سلامت، حلقه آموزش‌های تخصصی هلال‌احمر نیز در این حوزه‌ها تکمیل می‌شود.و با افتتاحیه مدرسه امداد و نجات امیدواریم مشارکت دانش آموزان در یاد گیری کمک های اولیه و امداد نجات در مواقع بحران بیشتر شود و دانش آموزانی که به عنوان امدادگر آموزش می بینند، بتوانند برای احاد مردم خدمت رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار