بحران آب زنگ خطری برای تمام دنیا

کاشمر (پانا) - رئیس حفاظت از محیط زیست کاشمر در دومین همایش انجمن دوستداران طبیعت ویژه پسران توسط کانون لقمان با همکاری موسسه خیریه محیط زیستی شهاب سپهر ترشیز برگزار شد گفت: بحران آب زنگ خطری برای تمام دنیااست وما می خواهیم از طبیعت حفاظت کنیم.

کد مطلب: ۸۹۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بحران آب زنگ خطری برای تمام دنیا

حسن رمضانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمردر دومین همایش انجمن دوستداران طبیعت ویژه پسران بابیان چند نکته درباره ی اهمیت محیط زیست و وظایف مردم درپیشگیری از تخریب محیط زیست به دانش آموزان گفت:باید از کیسه هایی استفاده کنیم که به طبیعت باز گردد؛ زباله ها را تفکیک کنیم، زباله ها را در آب ورود درحال جریان نریزیم و انرژی های نورا جایگزین سوخت های فسیلی کنیم . از وسایل شخصی کمتر و از وسایل عمومی بیشتر استفاده کنیم.

رمضانی در پایان به عنوان تحقیق، یک سوال مطرح کرد که دانش آموزان بنویسند چرا علی رغم اینکه ما مسلمانیم و در اسلام اینهمه بر نظافت و بهداشت و پاکیزکی شخصی و اجتماعی و رعایت حقوق دیگران تاکید شده از نظر استاندارد های جهانی عقب هستیم و رعایت نمی کنیم.

جمعه پور رئیس حفاظت از محیط زیست گفت: این گردهمایی به منظور حفاظت از محیط زیست است بحران آب زنگ خطری برای تمام دنیااست وما می خواهیم از طبیعت حفاظت کنیم

جمعه پور افزود: انسان امروز دچار بحران های طبیعی شده است مثل گرم شدن کره ی زمین، افزایش اسید آب، زیاد شدن جنگ، مرگ ومیرها، آلودگی هوا که هرروزه دچار زیادی قربانی در کلانشهر ها می شود وگفت ماباید از آب به صورت درست استفاده کنیم بلکه از صد در صد آب فقط سه درصدش آب شیرین است.

نجفی رئیس منابع طبیعی نیز در این مراسم از سهل انکاری مردم به هردلیلی در زمینه های آب وخاک ودرختان گفت و به دانش آموزان خطاب کرد که الان زمان زیادی برای جبران منابع طبیعی نداریم فقط می توانیم با مصرف درست بخشی از آن را جبران کنیم.

عیرضا جمعه زاده مدیر کانون فرهنگی تربیتی لقمان نیزدر گزارشی از همایش گفت: این همایش که با حضور ۲۸۰ نفر دانش آموز و همکار فرهنگی از ۱۴ مدرسه هدف ( هر مدرسه هدف۱۶ نفر دانش آموز و ۱ نفر رابط فرهنگی)و سایر مدارس غیر هدف ، هر مدرسه (۱ نفر رابط دانش آموز و ۱ نفر رابط فرهنگی)تشکیل شد.

گفتنی است برگزاری نمایشگاه از دور ریختنی ها و پذیرایی در پاکت های کاغذی که با همت مدرسه محیط زیستی شهاب آماده شده بود از جمله مواردی بود که مورد توجه شرکت کنندگان و مسیولین قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار