خدابنده در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش سبزوار:

مدرسه محوری، اولویت اصلی سیاست مدیریتی آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش سبزوار گفت: اگر به دنبال رشد همه جانبه جامعه هستیم باید توجه به آموزش و پرورش به ویژه مدرسه را در دستور کار داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۹۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری، اولویت اصلی سیاست مدیریتی آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده در حاشیه سفر به شهرستان های سبزوار، جوین و جغتای، در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش سبزوار با بیان این که تحول در آموزش و پرورش با برخی از فرآیندهای اجرایی موجود امکان پذیر نیست اظهار داشت: سیاست های وزارت آموزش و پرورش بسته به مقتضیات مالی و منابع انسانی دستخوش تغییر شده است و در طی چهل سال اخیر از مدارس روستا مرکز تا توسعه مدارس شبانه روزی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی جاری 169 پروژه را در سطح استان خراسان رضوی افتتاح کردیم و قریب به 850 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده گردید ضمن اینکه در دهه مبارک فجر نیز حدود ۱۰۰ پروژه به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: اگر قرار است به پیشرفت و توسعه برسیم باید آموزش و پرورش محور توسعه باشد و با توجه به اینکه تربیت نسل جوان و نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه در هر جامعه ای است باید به آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

خدابنده گفت: امروز باید توجه داشته باشیم رسالت ما اجرای سند تحول بنیادین است و در این سند به تربیت تمام ساحتی توجه شده است و رویکرد آن تربیتی و اخلاقی است و قصد دارد از آموزش زدگی مطلق و کنکور زدگی فاصله گرفته و به سمت توجه به مسائل اعتقادی، اخلاقی و تربیتی حرکت کند و اخلاق مداری را در جامعه نهادینه کند.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین تفویض اختیار به مدرسه و مدرسه محوری اولویت می باشد و در همین راستا برنامه ای با عنوان برنامه ویژه مدرسه تدوین شد که طبق این طرح دو ساعت از ساعات رسمی آموزشی به اختیار مدیر مدرسه به فعالیت های غیردرسی اختصاص داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: جایگزین نمودن مشق شب سنتی با تکالیف مهارت محور جهت تجربه کردن مهارت های زندگی، طرح بازی و یادگیری جهت ایجاد روحیه نشاط توام با یادگیری، طرح تدبیر جهت پوشش بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت، طرح توسعه متوازن و طرح ایران مهارت همگی از جمله طرح ها و برنامه های تاثیرگذاری است که در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس در حال اجراست.

خدابنده در پایان تاکید کرد: در راستای توسعه مهارت های فنی و شغلی طرح ایران مهارت را در دوره متوسطه اول و دوم اجرایی نمودیم و طبق این طرح هر دانش آموز باید 60 ساعت آموزش ببیند، همچنین در همین راستا طرح توسعه متوازن در حال انجام است و در حال حاضر 42 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش تحصیل می کنند.

گفتنی ست در این جلسه محرابی رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار و بیات رئیس اداره آموزش و پرورش خوشاب گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ادارات تحت مدیریت خود ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار