رسول صدرعاملی: قصد نداشتم خیانت دهه هفتادی‌ها را نشان بدهم

تهران (پانا) - نشست خبری فیلم «سال دوم دانشکده من» در پردیس ملت با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رسول صدرعاملی: قصد نداشتم خیانت دهه هفتادی‌ها را نشان بدهم

نشست خبری فیلم «سال دوم دانشکده من» در پردیس ملت با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، مسعود ردایی تهیه‌کننده، کریستف رضاعی آهنگساز، مصطفی خرقه‌پوش تدوینگر، علی مصفا، پدرام شریفی، نیلوفر خوش‌خلق، فرشته ارسطویی، سها نیاستی بازیگران این فیلم و هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست رسول صدر عاملی کارگردان فیلم «سال دوم دانشکده من» گفت: حضورم بعد از 9 سال در اینجا باعث اضطراب من شده است اما از طرفی نیز بسیار خوشحالم به طوری که انگار اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشته‌ام. برایم مهم است که این نوع کار چقدر توانسته بیانگر شادی‌ها و رنج‌ها و خلوت ذهنی کاراکترها باشد، کاراکترهایی که شما خوب حرف آن‌ها را متوجه می‌شوید.
وی ادامه داد: قطعا ضعف‌های فیلم‌ و اشکالاتی که دارد به سینما و فضایی که دوست داشتم تجربه کنم باز می‌گردد زیرا در ایران کمتر به آن پرداخته شده است. از علی‌مصفا، ویشکا آسایش و شقایق فراهانی سپاسگزارم که کنارم بودند و گذشت کردند و با وجود اینکه نقش‌های هیجان انگیزی نداشتند اما در راستای ساخته شدن این فیلم به من کمک کردند.

نمی‌خواستم به دغدغه‌های اجتماعی بپردازم

وی با اشاره به دغدغه اصلی خود برای ساختن «سال دوم دانشکده من» گفت: نمی‌خواستم به دغدغه‌های اجتماعی بپردازم، می‌خواستم برای حتی دقایقی ذهن مخاطب را با نقش‌ها همراه کنم و در لابه لای اخبار تلخ جهان درباره خیانت که اعتماد را از بین می‌برد از دوستی حرف بزنم.
وی همچنین در پاسخ به سوال علت به‌کارگیری بازیگران حرفه‌ای در نقش‌های آماتور عنوان کرد: نمی‌توانستم تمام انرژی‌ام را روی انتخاب بازیگران بگذرام، همه کسانی که در اتوبوس بودند از بین 900 نفر انتخاب شده بودند از پانتا آ پناهی‌ها متشکرم که در راه انتخاب بازیگران به من کمک کرد.
صدرعاملی درباره مشکل دختران این فیلم توضیح داد: شما در عاشقانه‌ترین شکل با یارتان ممکن است ساعتی بعد در موقعیتی آن عشق را فراموش کنید. چه کسی می‌گوید این موقعیت را تجربه نکرده است. اینکه در این موقعیت گذشته باشد یا فرورفته باشد به خودش مربوط است و این ربطی به نسل جوان و دهه شصت و هفتاد و ... ندارد.
مسعود ردایی تهیه کننده این فیلم گفت:بسیار خوشحالم که باز در جشنواره فجر حضور دارم امیدوارم این فیلم نیز مانند باقی فیلم‌های رسول صدرعاملی مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
سها نیاستی بازیگر فیلم «سال دوم دانشکده من» درباره تجربه‌های پیشین بازیگری خود گفت: قطعا از کسی رونویسی نکردم. درابتدا که وارد کار شدم چند نفری به من گفتند که شبیه نگار جواهریان هستم ولی پیش از این از دهن کسی نشنیده بودم.
این بازیگر در پاسخ به اینکه چطور وارد سینما شده گفت: یکی از دوستان با من تماس گرفت و گفت تست می‌گیرند من آن زمان دانشجو بودم و گفتم اصلا وقت ندارم. از قبل به بازیگری علاقه داشتم ولی به خاطر اینکه در رشته معماری تحصیل می‌کردم فرصتش نبود و از لحظه‌ای که تست دادم برایم جدی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار