از اولویت های حقوق عامه توجه دستگاه قضایی به امور زیست محیطی است

کرمان(پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : مسئله زیست محیطی از اموری است که همواره در تمامی زمینه ها از طرف جامعه و مدیران بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اهمیت آن در اولویت های حقوق عامه قرار گرفته است

کد مطلب: ۸۹۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
از اولویت های حقوق عامه  توجه دستگاه قضایی به امور زیست محیطی است

یدالله موحد در دیدار مدیرکل جدید محیط زیست استان اظهار داشت : بی توجهی به الزامات زیست محیطی خصوصاً در حوزه صنعت و معدن و پروژه‌های عمرانی که توسط بخش دولتی یا بخش خصوصی عملیاتی می شود خسارات غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

از مصادیق بارز حقوق عامه صیانت از محیط زیست است

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود : از مصادیق بارز حقوق عامه صیانت از محیط زیست است و در دستورالعمل حقوق عامه که توسط رئیس قوه قضاییه تنظیم شده است تکالیف مهمی برای دادستان ها در قلمرو حقوق عامه تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله اولویت‌های حقوق عامه توجه دستگاه قضایی به امور زیست محیطی است ، بیان داشت : دستگاه قضایی به طور مستمراین حوزه را رصد و چنانچه تخلفی مشاهده گردد ورود کرده و تذکرات لازم را خواهد داد و مسئله را پیگیری می‌کند حتی اگر دستگاه متولی که سازمان محیط زیست است ورودی به موضوع نداشته باشد.

این مقام ارشد قضایی در استان در ادامه اظهار داشت : در صورت مشاهده ی تخلف دستگاه قضایی مجرمان جرایم زیست محیطی را راسا تحت تعقیب کیفری قرار می‌دهند و در عین حال از اقدامات قانونی سازمان محیط زیست یا سایر دستگاه‌های موظف در این عرصه حمایت می نماید.

موحد در پایان گفت : دفاع از حقوق مردم وظیفه دستگاه قضایی است و به طور خاص وقتی از انواع گونه های حیوانی توسط سازمان محیط زیست حفاظت می شود و خساراتی به مردم وارد می گردد و به نظر می رسد که اگر در این حوزه سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت مدنی خود را با تمهیدات لازم بیمه نماید تأثیرگذار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار