در گفت‌و‌گو با پانا

نعمتی: شرط گذاشتن اروپایی‌ها برای SPV عاقلانه نیست

اروپا باید تکلیف خودرا با کانال ویژه مالی روشن کند

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که اروپایی‌ها باید هرچه سریعتر به وعده خود در قبال تهران در موضوع برجام عمل کنند و گذاشتن پیش‌شرط برای اجرای کانال ویژه مالی از سوی آنان مساله‌ای عاقلانه نیست.

کد مطلب: ۸۸۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نعمتی: شرط گذاشتن اروپایی‌ها برای SPV عاقلانه نیست

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به خلف وعده دوباره اروپایی‌ها در اجرای کانال ویژه مالی اظهار کرد: «اروپایی‌ها در بحث SPV باید تکلیف خود را مشخص کنند.»

او با انتقاد از برخی اظهارات مسئولان اروپایی بیان کرد: «تا آنجایی که ما از مسئولان مربوط شنیده‌ایم، اروپایی‌ها درباره موضوع کانال ویژه مالی 10 شرط همچون مسائل حقوق بشری و موشکی را مطرح کرده‌اند که اساس موضوعات متفاوتی نسبت به SPV است.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «به اعتقاد ما اروپایی‌ها امروز به دنبال خرید زمان هستند. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با تدابیری خاص در این عرصه اقدام کند و به اصطلاح بازی اروپا را به هم زند.»

این نماینده مجلس متذکر شد: «اگر واقعا قصد اروپایی‌ها انجام اقداماتی درباره برجام است و به راستی خواهان حفظ این توافق هستند، باید هزینه‌های آن را نیز پرداخت کنند و شرط و شروط گذاشتن برای ایران به منظور جلب نظر ایالات متحده آمریکا عاقلانه نیست.»

او یادآور شد: «کشورهای اروپایی اقدامات لازم برای حفظ برجام را باید با سرعت بیشتری پیش ببرند. آن‌ها باید تاوان خروج آمریکا از این توافق و همچنین امنیت خود را پرداخت کنند. امروز و فردا کردن‌ها در اجرای وعده و تعهد آنان در قبال ایران به مسئله‌ای غیرقابل پذیرش تبدیل شده است.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ «اگر تعلل اروپایی‌ها و امروز و فردا کردن آنان ادامه پیدا کند، قطعا در تهران مسئولان مربوطه با رعایت منافع ملی تصمیمات بسیار جدی‌تر در قبال اروپا و خلف وعده آنان اتخاذ خواهند کرد.»

او همچنین با اشاره به برخی اظهارات جناح‌های تندرو داخلی مبنی بر لزوم خروج ایران از توافق هسته‌ای، اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران برجام را پذیرفته است. ایران آمادگی خروج از این توافق هسته‌ای را که بعد از خروج آمریکا به صورت یکجانبه و از سوی تهران در حال اجراست را دارد ولی باید بررسی‌های دقیق و به اصطلاح هزینه فایده‌های لازم در داخل کشور صورت بگیرد تا مشخص شود تداوم حضور جمهوری اسلامی در این توافق منافع ملی کشور را تامین می‌کند یا خروج از آن. برجام موضوعی نیست که بتوان به سادگی درباره آن تصمیم گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار