کارگاه آموزشی مهارت ارتباطی در منطقه پیربکران برگزار شد

پیربکران، اصفهان (پانا) - کارگاه آموزشی مهارت ارتباطی برای رابطین امور بانوان و رابطین آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات دبیرستان مولوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی مهارت ارتباطی در منطقه پیربکران برگزار شد

سمانه مختاری مدرس کارگاه قبل از تعریف مهارت های ارتباطی و در آغاز صحبت های مقدماتی خود به تاثیر عوامل مختلف در ایجاد ارتباط اشاره کرد و گفت: کلمات بین 7 تا 10 درصد، لحن بین 30 تا 40 درصد و 50 تا 60 درصد زبان بدن در ایجاد یک ارتباط کامل تاثیر دارند و زمانی ارتباط کامل است که ما حواسمان به هر سه جزء باشد.

وی رشد شخصی، اجتماعی و ... انسان ها را نیازمند ارتباط و در ادامه مهارت ارتباطی معرفی کرد و گفت: کودک، والد و بالغ از الگوهای شخصیتی ارتباط هستند. کودک درون ما چیزی است که باعث بروز احساسات ما بدون هیچ دلیل خاصی می شود و در 5 سال اول زندگی انسان شکل می گیرد و شامل دیدن، شنیدن و فهمیدن است. حالت بالغ برای بقای ما لازم است و به نوعی ارزیابی به شمار می رود و نگاه همه جانبه نگر دارد. و سومین مورد والد است که بایدها و نباید های زندگی را در خود دارد و افسرده ساز است که باید این الگوی شخصیتی کنترل شود.

مختاری در ادامه وارد مباحث تکمیلی مهارت های ارتباطی شد و راهبردهای پیشبرد مهارت ارتباطی و اهمیت آن را برای رابطین ارائه داد.

در پایان این کارگاه آموزشی مختاری انسان را ذاتا یک موجود اجتماعی و نیازمند ارتباط معرفی کرد و گفت:نیاز به ارتباطات از نیازهای اولیه هر انسان بوده و هست و سپس موانعی را که باعث ایجاد یک ارتباط مؤثر می شوند برای رابطین برشمرد.

پرسش و پاسخ و اجرای روش های ارتباطی به صورت عملی از دیگر برنامه های مدرس دوره در این کارگاه آموزشی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار