بطحایی اهداف و برنامه‌های جدید حوزه تعلیم و تربیت کشور را ابلاغ کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش، اهداف دوره‌های تحصیلی و برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی اهداف و برنامه‌های جدید حوزه تعلیم و تربیت کشور را ابلاغ کرد

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، سیدمحمد بطحایی، اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، مصوب نهصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.

انجام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در همه سطوح از ستاد تا مدرسه، بر مبنای اهداف مصوب، بازنگری تولید محتوا و اصلاح برنامه‌های درسی بر‌اساس اهداف مصوب، بازنگری و اصلاح برنامه‌های اجرایی حوزه‌ها و انجام ارزشیابی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و بروندادهای آموزش‌وپرورش از مواردی است که وزیر آموزش و پرورش بر آنها تاکید کرده است.

سیدمحمد بطحایی همچنین تاکید کرده است که اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت بیان‌کننده درجات دستیابی به ‌مراتب حیات طیبه بوده و باید همه واحدها برای تحقق این اهداف تلاش جدی کنند.

تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی و توجیهی برای تبیین اهداف دوره‌های تحصیلی برای همه سطوح به‌ویژه مدرسه از سوی واحدهای مربوطه از دیگر موارد مورد تاکید در این ابلاغ است.

دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش، دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و دبیرخانه زیرنظام‌ها به‌ تناسب وظایف مربوط در زمینه رصد و پیگیری تحقق اهداف، باید برنامه‌های لازم را تنظیم و گزارش پیشرفت آن را در جلسات شورای هماهنگی سند تحول ارائه کنند.

اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی را اینجا مطالعه کنید.

بطحایی هم‌چنین برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.

برنامه‌های مصوب این زیرنظام مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همه واحدهای ستادی و استانی است، بنابراین باید کارگروه‌های زیر‌نظام‌ها به‌ویژه کارگروه زیر‌نظام راهبری و مدیریت برای عملیاتی کردن برنامه‌ها عمل کنند.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است «از کلیه معاونت‌ها و سازمان‌ها انتظار می‌رود نسبت به بازنگری و اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌ها، مطابق برنامه‌های مصوب، تلاش شایسته انجام دهند و با رصد مستمر روند اجرای برنامه، گزارش آن را به دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرای سند ارائه نمایند.»

برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی را اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار