استاندار همدان:

بانک ها باید طرح های اقتصادی بلوکه شده را بازگردانند

همدان (پانا) - استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این که امروز لازم است همه ظرفیت و توان را برای ایجاد اشتغال به کار بگیریم، مهمترین کار در این حوزه را ایجاد شغل جدید و صیانت از مشاغل موجود عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بانک ها باید طرح های اقتصادی بلوکه شده را بازگردانند

سید سعید شاهرخی با تأکید برا ین که سند اشتغال استان باید نهایی شود، گفت: تا پایان برنامه ششم باید نرخ بیکاری استان همدان به ٧ درصد برسد بنابراین باید براساس سند اشتغال مشخص شود سالانه چه میزان شغل در استان ایجاد شود.
او با اشاره به این که در سال گذشته ٣ هزار میلیارد و ٧١ میلیون تومان سرمایه ‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است، تصریح کرد: انتظار داریم جهشی در استان ایجاد شود و اگر سند اشتغال استان ارائه شود در پایان برنامه ششم به ٤ هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.
شاهرخی با بیان این که باید مشاغل واقعی که مردم لمس کنند در استان ایجاد شود، یادآور شد: در سند راهبردی باید به گونه ‌ای عمل کنیم که افق دید را بالا ببریم و این باور در همه ایجاد شود که مهم ترین کار ما ایجاد شغل و حمایت از تولید است.
استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه ‌های دولتی خاطرنشان کرد: اگر طرحی در دستگاه‌ های اداری نهایی شده باید مدیران از کارمندان خود بخواهند هرچه زودتر آن را تعیین تکلیف کنند.
او با اشاره به این که تسهیلات اشتغال استان به لحاظ کمی قابل قبول است، گفت: عملکرد استان در ارائه تسهیلات اشتغال زا ١٢١ درصد و قابل تقدیر است.
او با بیان این که بیش از ١٠٠ واحد تولیدی توسط بانک ها تملک شده است، ادامه داد: یکی از برنامه ‌های جدی کارگروه اشتغال این است که مدعی باشیم این طرح ‌ها به کار بازگردند و باید بانک ها را کمک کنیم به هر طریقی شده این واحدها را واگذار کنند.
شاهرخی با تأکید بر این که تملک و بلوکه کردن طرح اقتصادی توسط بانک ها قابل قبول نیست، از بانک ها خواست این طرح ‌ها را بازگردانند.
او ادامه داد: باید برای بانک ها برنامه زمان بندی تعریف شود تا هرچه زودتر این واحدها را تعیین تکلیف کرده و در اختیار تولید قرار دهند.
استاندار همدان با بیان این که همکاری بانک ها با دستگاه ‌های اجرایی باعث جذب تسهیلات شده، اظهار کرد: تعطیلی کارگاه ‌ها را نمی ‌پذیریم و تقاضا داریم بانک ها به اهمیت این موضوع توجه داشته و در عین حال به روان سازی کار هم توجه کنند.
او یادآور شد: در اسفند ماه بانک ها شرایط خاصی در پرداخت ها دارند بنابراین از فرصت های پیش رو تا اوایل اسفند استفاده کنند و کارها را تسریع بخشند.
شاهرخی با تأکید بر اثربخشی تسهیلات و ایجاد اشتغال، افزود: پول می‌دهیم که شغل ایجاد شود .
استاندار همدان از تصویب ١٨ میلیارد تومان سوبسید و یارانه در استان خبر داد و گفت: ١٨ میلیارد تومان پول به عنوان سوبسید و یارانه تصویب شده که باید هدف دار در اختیار صاحبان تولید قرار بگیرد تا موجب پایداری تولید شود.
سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار