پایان بی نتیجه یک نشست؛ زمان اعلام SPV هنوز مشخص نیست

تهران (پانا) - نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل امشب به بیانیه پایانی درباره ایران دست نیافت و نتیجه گیری به جلسه دیگری موکول شد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پایان بی نتیجه یک نشست؛ زمان اعلام SPV هنوز مشخص نیست

خبرنگار وال استریت ژورنال در مقر اتحادیه اروپا درباره نشست وزیران امور خارجه این اتحادیه که امروز در بروکسل برگزار شد به نقل از منابع مطلع گفته است که بعید است وزرا امشب به نتیجه برسند.

برخی منابع اعلام کرده اند که اختلاف بین اسپانیا و ایتالیا نتیجه گیری را به ژمان دیگری موکول کرده است.

در عین حال منابع خبری در چند روز اخیر از اعلام ثبت کانال ویژه مالی اتحادیه اتحادیه اروپا در پایان نشست امروز بروکسل خبر داده بودند. هر چند به نظر نمی رسد که ثبت SPV امشب اعلام شد اما نکته قابل توجه در این مورد این است که روند ثبت کانال ویژه مالی بر اساس توافق بین انگلیس، فرانسه و المان اعلام خواهد شد که ارتباطی با نشست امروز ندارد.

اینکه اعلام ثبت SPV در روزهای اینده و تا قبل از پایان ژانویه انجام شود ارتباطی به برگزاری نشست وزرای اتحادیه اروپا و جمع‌بندی درباره روند بیانیه مدنظر در مورد ایران ندارد.

گو اینکه بر اساس اعلام رسانه های غربی از جمله بلومبرگ و اشپیگل در روزهای اخیر سه کشور اروپایی حاضر در برجام در موضوع کانال ویژه به توافق رسیده‌اند.

با این حال خبرنگار وال استریت ژورنال در صفحه توییتر خود نوشته است: «تقریباً اطمینان وجود دارد که ساز و کار ویژه مالی با ایران (SPV) امشب اعلام نمی‌شود. ممکن است فردا اعلام شود.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا سه کشور اروپایی منتظر تصویب بیانیه جمع‌بندی هستند یا خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار