معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برگزاری 340 برنامه فرهنگی در دهه فجر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اعلام این خبرافزود: 340 عنوان برنامه شاخص و محوری توسط کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برگزاری 340 برنامه فرهنگی در دهه فجر

فرشید جعفری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی و قائم مقام کار گروه فرهنگیان و دانش آموزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب یعنی تغییر وضع موجد و رسیدن به وضع مطلوب و در سال 1357 این تغییر رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب حاصل گفتار و تفکر من شهروند است، افزود: انقلاب یک مفهوم است و عملکرد ما آن را می سازد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اگر کاستی‌ها و یا پیشرفت‌هایی وجود دارد به ما برمی گردد و باید ببینیم ما چه کردیم.

جعفری افزود: امسال بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در سامانه های آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 787 کلاس درس در جنوب خراسان وجود داشت، افزود: هم اکنون 9 هزار و 914 کلاس درس در خراسان جنوبی وجود دارد که دو هزار و 500 کلاس هوشمندسازی شده است.

وی با بیان این‌که ۲ هزار و ۷۵۲ آموزشگاه در خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: ۱۴ هزار و ۸۶ معلم فرهنگی مشغول به تدریس هستند که ۶ هزار و ۸۰۲ فرهنگی مرد و ۷ هزار و ۲۸۴ فرهنگی خانم هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این که ۱۴ دارالقرآن کریم در استان فعال است، تصریح کرد: یکی از گسترده‌ترین نمازهای جماعت از نظر کمی در آموزش و پرورش برگزار می شود که در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه نماز جماعت اقتدا می‌شود.

وی کانون‌های پرورشی موجود را ۲۰ کانون بیان کرد و گفت: در ۱۰ اردوگاه نیز برنامه‌های آموزشی و خدماتی بسیاری طی دوران تحصیلی برگزار می‌شود.

جعفری با بیان این‌که در حال حاضر 12 پژوهش سرا در سطح استان خدمات علمی به دانش آموزان ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از 5 درصد مدارس مجهز به سیستم گرمایش مرکزی بوده اما اکنون 75 درصد مدارس خراسان جنوبی دارای سیستم گرمایش مرکزی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 25 درصد دیگر مدارس هم از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند، افزود: سطح علمی فرهنگیان استان خراسان جنوبی ارتقا یافته و اکنون 30 نفر از فرهنگیان در مقطع دکتری مشغول به تحصیل و 2 هزار و 682 فرهنگی در مقطع فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار کودک افغانستانی از خدمات آموزشی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش یاوران انقلاب در روز 16 بهمن ماه با حضور اعضای تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی در استان، عنوان کرد: در دهه فجر 2 هزار بسته بهداشتی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی و عشایری و روستایی استان توزیع می‌شود.

جعفری بیان کرد: سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی برای هر دانش آموز از 1.1 مترمربع به 6.7 مترمربع افزایش یافته است و 75 درصد کلاس های درس تخریبی بوده که اکنون با کاهش به 25 درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت باسواد خراسان جنوبی به 96 درصد، عنوان کرد: توسعه مهارت آموزی، رشد پوشش تحصیلی در دوره ابتدای، کسب بیش از یک هزار و 500 رتبه ملی و استانی در مسابقات و المپیادها، برپایی سوگواره شعر عاشورایی، برگزاری اجلاسیه 435 شهید دانش آموز و فرهنگی، برگزاری 400 یادواره شهید در مدارس، تجهیز کلاس های دوره ابتدای به فناوری نوین، برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی، افتتاح سالن قلم چی با ظرفیت 370 نفر و برگزاری 4 میلیون نفر ساعت آموزش ضمن خدمت از جمله موفقیت‌های حوزه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در طی چهل ساله انقلاب اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که 340 عنوان برنامه شاخص و محوری توسط کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مدارس استان اجرا می‌شود، گفت: همزمان با روز شنبه 13 بهمن ماه در بیش از 2 هزار و 700 آموزشگاه استان زنگ انقلاب نواخته خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه هفتمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب با محوریت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در بیش از 60 آموزشگاه متوسطه دوم خبر داد و گفت: برگزاری نشستهای بصیرتی، همایش ضریح بی نشان ویژه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، تجلیل و تکریم مادران شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، مسابقه تفسیر قرآن فرهنگیان، برگزاری تریبون آزاد و اجرای سرود 40 نفری دانش آموزان از جمله برنامه های دهه فجر است.

قائم مقام کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین به مناسبت دهه فجر رزمایش خدمت رسانی به محرومین، همایش 40 سال ایستادگی و اعزام دانش آموزان با 40 دستگاه اتوبوس در قالب کاروان های راهیان نور برگزار خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه پنجمین دوره طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با پوشش 54 هزار و 350 دانش آموز سطح استان اجرا می‌شود، افزود: به مناسبت دهه فجر 5 زمین چمن مصنوعی در شهرستان خوسف، طبس، بیرجند و سربیشه به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار