معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان : بیش از 13 هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان تحت پوشش پروژه « بازی و یادگیری » قرار می گیرند

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت:در سال تحصیلی جاری، 13 هزار و 803 نفر از دانش آموزان دوره اول ابتدایی در 100 مدرسه استان تحت پوشش پروژه « بازی و یادگیری » قرار می گیرند.

کد مطلب: ۸۸۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان : بیش از 13 هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان تحت پوشش پروژه « بازی و یادگیری » قرار می گیرند

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در کمیته استانی پروژه « بازی و یادگیری» که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونین آموزش ابتدایی نواحی یک و دو سنندج و سایر اعضای کمیته در سالن جلسات برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ایجاد فضایی با نشاط و شوق انگیز برای دانش آموزان مدارس ابتدایی و نو آموزان مراکز پیش دبستانی، پروژه « بازی و یادگیری » در 10 استان منتخب کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی برگزار می شود .

عبداللهی با بیان اینکه تعداد 100 مدرسه در استان، 50 مدرسه دخترانه و 50 مدرسه پسرانه، مجری پروژه خواهند شد، اظهار داشت: این مدارس از بین مدارس برخوردار، نیمه برخوردار و مدارس محروم حتی مستقل روستایی انتخاب و به وزارت معرفی شده اند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش و یادگیری در دوران دبستان مستلزم توجه به نیازهای مختلف جسمانی، شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان می باشد؛ گفت: بازی زمینه رشد شخصیت کودکان را در ابعاد مختلف تسریع می بخشد .

وی تاکید کرد: از طریق اجرای پروژه « بازی و یادگیری» به دنبال آن هستیم که از ظرفیت بازی برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده نمائیم.

عبداللهی در ادامه به اهداف برگزاری این پروژه نیز اشاره کرد و افزایش نشاط وشادابی دانش آموزان، توجه به اقتضائات وویژگی های دوران کودکی، کاهش استرس واضطراب، افزایش انگیزه وعلاقه حضور دانش آموزان در مدارس، شوق انگیز نمودن محیط های یادگیری، تسهیل وتسریع فرایند یادگیری با استفاه از ظرفیتهای بازی، ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان با بکارگیری روش های یادگیری از طریق بازی، پرورش وتقویت مهارتهای زبانی ، اجتماعی ، عاطفی ، شناختی و....تلفیق بازی ویادگیری را از اهداف این پروژه برشمرد.

وی با اشاره به فرایند اجرای این پروژه در مدارس و ملاک های انتخاب مدارس مجری، انتخاب مدرسه بصورت داوطلبانه، انتخاب یک فضای خالی به عنوان اتاق بازی، ایمن سازی و استاندارد سازی فضا، تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز (فوم ، قفسه، وسایل بازی و ...)، انتخاب بازی های آموزشی متناسب با دوره های پیش دبستانی و دبستانی، استفاده از سایربازی های دبستانی نظیر نمایش ، نمایش خلاق ، نمایش عروسکی ، قصه گویی ، شعر خوانی ، سفالگری و... را از شرایط اجرای پروژه عنوان کرد و گفت: همزمان با دهه مبارک فجر آئین افتتاحیه این پروژه در مدارس مجری برگزار خواهد شد.

وی بر تهیه برنامه هفتگی توسط معلمان دبستانی و مربیان پیش دبستانی و ارائه به مدیر مدرسه به منظور برنامه ریزی جهت استفاده از اتاق بازی و یادگیری، ارزیابی و ارزشیابی برنامه و ارائه گزارش تاکید کرد و اظهار داشت: مدارس می توانند با تشکیل کمیته تخصصی در درون مدرسه و نیاز سنجی لازم نسبت به تهیه و تکمیل مجموعه بازی ها اقدام نمایند.

تامین مکان و فضای مناسب در درون مدرسه، متناسب سازی زمان آموزش با فعالیت های آموزشی بازی محور، متناسب سازی برنامه درسی با فعالیت های آموزشی بازی محور، توانمند سازی معلمان دبستانی و مربیان پیش دبستانی و سایر عوامل اجرایی طرح، تامین منابع مالی با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا ومربیان ،خیرین وظرفیت های سایر نهادها واعتبارات استانی از مهم ترین موارد مورد تاکید معاون آموزش ابتدایی استان در اجرای این پروژه بود .

وی همچنین آموزش نیروی انسانی برای اجرای هرچه بهتر این پروژه را بسیار مهم دانست و بر برگزاری جلسات تبیینی برای کارشناسان شهرستان‌های مجری و رابطین اصلی، پیش بینی و اختصاص دوره های آموزشی کاربردی برای مدیران، معلمان ، مربیان پیش دبستانی و سایر عوامل موثردر شهرستان‌های مجری پروژه، استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی، برگزاری کارگاهها ی آموزشی ، سمینار ، جشنواره و برگزاری جلسات توجیهی برای اولیاء تاکید کرد.

عبداللهی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در انتخاب بازی ها و استفاده از آن باید مسائل آموزشی و پرورشی مد نظر قرار گیرد؛ گفت: اجرای پروژه اتاق بازی ویادگیری نبایست هیچ گونه هزینه و بار مالی برای اولیا ایجاد نماید و درانتخاب بازی ها مسائل ایمنی واستاندارد های لازم مد نظر قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار