در گفت‌وگو با پانا

کودکان کار به جشنواره فیلم فجر دعوت شدند

حبیب ایل‌بیگی: جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» فرصتی برای کودکان کم‌بضاعت برای آشنایی با سینما است

تهران (پانا) –- قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی برگزاری جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» را فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان کم‌بضاعت با آثار خوب سینمای کودک و نوجوان کشور برشمرد.

کد مطلب: ۸۸۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کودکان کار  به جشنواره فیلم فجر دعوت شدند

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره برگزاری دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با هدف حضور فعال دانش‌آموزان سراسر کشور در جشنواره فیلم فجر گفت: امسال دومین سالی است که طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان ما در زمان برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی کشور به تماشای فیلم‌های منتخب سینمای کودک و نوجوان بنشینند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز 5 فیلم برگزیده سینمای کودک ازجمله دو فیلم انیمیشن از ۱۳ تا ۱۷ بهمن در برخی سینماهای نمایش‎دهنده آثار جشنواره در تهران و سراسر کشور برای دانش‌آموزان اکران می‌شود، گفت: گرچه از سال گذشته استقبال بالایی از این بخش شده ولی با توجه به اینکه هنوز اکثر فیلم‌ها به اکران عمومی درنیامده، نمایش آنها در جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» به صورت محدود انجام می‌شود تا ضربه‌ای به اکران عمومی آنها وارد نکند.

بر اساس اعلام ایل‌بیگی، روز شنبه ۱۳ بهمن فیلم «لکنت» برگزیده بخش بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، یکشنبه ۱۴ بهمن «پاستاریونی» برگزیده بهترین فیلم کودک در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، دوشنبه ۱۵ بهمن انیمیشن «بنیامین» که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده، سه شنبه ۱۶ بهمن فیلم «ضربه فنی» که جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را به خود اختصاص داده و چهارشنبه ۱۷ بهمن انیمیشن «آخرین داستان» اثر پذیرفته شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده می‌شوند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره اکران عمومی این فیلم‌های منتخب گفت: از فیلم‌های نامبرده فقط فیلم «پاستاریونی» اکران عمومی شده است. فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی که محضول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و با مشارکت بنیاد فارابی ساخته شده نیز بلافاصله بعد از جشنواره فیلم فجر در 24 بهمن ماه 97 در سینماهای سرگروه کوروش به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

مدیر بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» با تاکید بر حضور دانش‌آموزان کم‌بضاعت در نمایش‌ فیلم‌های این بخش گفت: در طول سال تحصیلی مدارس برنامه تماشای فیلم در سینما برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند؛ اما باتوجه به اینکه فیلم‌های این بخش به صورت رایگان برای دانش‌آموزان اکران می‌شود، تلاش داریم تا آن را به فرصتی برای استفاده بچه‌های کم‌بضاعت مدارس و نیز مدارس مناطق محروم در آشنایی با آثار خوب سینمای کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

وی افزود: در تهران با کمک چند ان‌جی‌او فعال در بخش کودکان کار هماهنگی‌های لازم برای حضور کودکان کار انجام شده است. همچنین مدارس در تهران می‌توانند از طریق «سامانه اردویی مدارس» برای تماشای این آثار اقدام کنند.

ایل بیگی در معرفی سینماهای نمایش‌دهنده بخش«سیمرغ و پروانه‌ها» گفت: در شهر تهران، همزمان در۹ سالن سینماهای «فرهنگ»، «آزادی»، «تماشا»، «باغ کتاب»، «مگامال»، «کورش»، «شکوفه»، «ماندانا» و «راگا» شاهد نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان خواهیم بود و هر روز صبح یک سانس نمایش داریم.

جشن بزرگ سیمرغ و پروانه ها به همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و همچنین «سامانه اردویی مدارس» و نیزمشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور در حال برگزاری است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار