در گفت‌وگو با پانا

مهران شاهین‌طبع: برای حضور حدادی مقابل استرالیا و ژاپن در انتظار پاسخ چینی‌ها هستیم

بسکتبال ایران می‌تواند تیم دوم داشته باشد

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران آخرین وضعیت تیم ملی را در آستانه دیدارهای حساس مقابل ژاپن و استرالیا در انتخابی جام جهانی تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مهران شاهین‌طبع: برای حضور حدادی مقابل استرالیا و ژاپن در انتظار پاسخ چینی‌ها هستیم

مهران شاهین طبع در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال در آستانه آغاز پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال گفت: کار سختی پیش رو داریم چرا که باید با دو تیم قدرتمند ژاپن و استرالیا بازی کنیم. این دو تیم هر کدام بازیکنان قدرتمندی دارند که کار مقابل آنها را سخت خواهد کرد. هر دو تیم لیگ منظمی دارند و بیشتر بازیکنانشان در یورو لیگ یا ان‌بی‌ای بازی می‌کنند. ضمن اینکه همیشه دو بازی آخر در انتخابی جام جهانی سخت و حساس بوده اما ما همه تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا بهترین نتیجه را در این مسابقات بگیریم.

وی در مورد شروع اردوهای تیم ملی گفت: از 16 بهمن تمرینات را آغاز می‌کنیم، البته هنوز ترکیب اردونشینان را مشخص نکرده‌ایم و قرار است تا چند روز مانده به شروع تمرینات آنها را اعلام کنم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: من در هفته‌های گذشته عملکرد بازیکنان لیگ برتر بسکتبال و لیگ دسته یک را از نزدیک دیدم و خوشبختانه نسبت به وضعیت بسکتبال امیدوار شدم چرا که ما پتانسیل خوبی داریم، بازیکنانی در لیگ دیدیم که توانایی بالایی داشتند و به طور حتم می‌توانند در آینده به بسکتبال ایران کمک زیادی کنند.

شاهین طبع درباره دعوت از افراد جدید به اردوی تیم ملی گفت: به نظرم ما می‌توانیم در کنار تیم ملی، تیم دومی هم داشته باشیم و از آنها به صورت همزمان استفاده کنیم. این موضوع خیلی اهمیت دارد و می‌تواند به بسکتبال ایران در آینده کمک زیادی کند.

وی به حضور حامد حدادی در پنجره ششم انتخابی جام جهانی اشاره کرد و گفت: حدادی یکی از بازیکنان ثاثیرگذار تیم ملی ایران است که می‌تواند در این دو بازی آخر به ما کمک زیادی کند. با توجه به اینکه حدادی با تیمی در لیک چین قرارداد دارد، ما با آنها مذاکره کردیم و درخواست داشتیم در آن مقطع زمانی حدادی را به ما بدهند تا بتوانیم از او در مسابقات پیش‌رو استفاده کنیم. البته هنوز فدراسیون بسکتبال چین جوابی نداده است.

وی در پایان گفت: این روال طبیعی است و معمولاً بازیکنانی که در کشور دیگری است طبق قوانین فیبا می‌تواند بازیکن به تیم ملی کشورش برگردد و برای آنها بازی کند، با توجه به اینکه چین هم خودش در این مسابقات حضور دارد و لیگ چین تعطیل است بنابراین منتظر پاسخ آنها هستیم تا حدادی را در دو بازی آخر در اختیار داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار