معاون اقتصادی استاندار کردستان؛ طرح جامع توسعه صادرات کردستان به کشور عراق تدوین می‌شود

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: به منظور تحقق اهداف توسعه استان و حضور پررنگ تر اقتصادی در بازار منطقه بزودی طرح جامع توسعه صادارات کردستان به کشور عراق تدوین می شود.

کد مطلب: ۸۸۸۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندار کردستان؛ طرح جامع توسعه صادرات کردستان به کشور عراق تدوین می‌شود

حسین فیروزی معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه کارگروه توسعه صادارات استان کردستان در محل سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح با هدف تسهیل و افزایش صادارات فعالین بخش خصوصی استان بزودی تدوین می شود.
وی افزود: با توجه به وجود پتانسیل های فراوان بخش اقتصادی در استان باید با برنامه ریزی هدفمند حضوری فعال و گسترده در بازار مصرف کشور عراق در دستور کار فعالین اقتصادی استان قرار گیرد.
فیروزی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد رشد بیش از 115 درصدی میزان صادارات از طریق مرزهای استان هستیم که امیدواریم تا پایان سال این میزان نیز افزایش پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مسلما این افزایش میزان صادارات استان حاصل تلاش همه عوامل و دستگاههای متولی بخش اقتصادی استان بوده و با برنامه ریزی و مهیا نمودن شرایط برای فعالین اقتصادی این افزایش صادارات محقق شده است.
وی تاکید کرد: در این رابطه در چند سال اخیر هزینه های فراوانی برای توسعه زیر ساختهای اقتصادی در مبادی مرزی استان صورت گرفته که این امر موجب تسهیل در روند مبادلات و توسعه صادرات از طریق مرزهای استان شده است.
فیروزی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از تیترهای منفی برخی از رسانه ها در خصوص وضعیت اقتصادی و صادارات استان نیز اظهار داشت: نباید کارهای انجام شده برای توسعه اقتصادی و صادارات استان را که در گذشته صورت گرفته نادیده گرفت واز این عملکرد چشم پوشی و تنها به برخی از نقاط ضعف در این عرصه اشاره و آن را بزرگنمایی کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اذعان داشت: تیترهای منفی مواجبات دلسردی مردم را فرا هم می کند و آنها را از واقعیت های موجود و کارهای انجام شده در این بخش دور می کند و در حقیقت با بزرگنمایی غیر اصولی برخی از مشکلات عملا هیچ مسئله ای از استان حل نخواهد شد و مشکلات همچنان حل نشده باقی خواهند ماند.
فیروزی تصریح کرد: باید واقعیت های موجود را به درستی و همراه با امید بخشی به مردم ارائه دهیم تا مردم با درک شرایط کنونی کشور و استان مشارکت بیشتری در توسعه استان به عمل آورند.
وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی و فعالین بخش خصوصی استان نیز گفت: باید واقع بینانه وارد برنامه ریزی توسعه اقتصادی استان شویم و تا زمانی که هم فکری و هم افزایی نداشته و به حل مشکلات کمک نکنیم و همدلی بیشتری در استان اتفاق نیافتد شاهد بهبود عملکرد اقتصادی استان نخواهیم بود.
فیروزی ابراز داشت: باید با صبر وحوصله و با روحیه برای حل مشکلات مردم با هم رقابت کنیم تا مردم با دیدن رفتار ما بیشتر امیدوار شوند و حضوری گسترده تر در عرصه توسعه اقتصادی استان و کشور داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم توسعه صادرات استان در سال آینده در ادامه بر ضرورت رسیدن به میزان دو میلیارد دلار صادارات از طریق مرزهای استان در سال آینده تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان همچنین به وجود فرصت های اقتصادی در کشورهای عراق و سوریه در دوران پس از داعش پرداخت و گفت: بایستی حضوری فراگیر در بازارهای هدف این دو کشور داشته باشیم که در این راستا دولت با تشکیل ستاد توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عراق و سوریه گامهای مهمی را برای مشارکت فعالین اقتصادی در این کشورها برداشته است.
فیروزی در پایان خواستار خواستار تسهیل در روند صادارات استان، افزایش مشوقهای اقتصادی برای بازرگانان و فعالین اقتصادی و نیز توسعه گردشگری سلامت در مسیر توسعه اقتصادی استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار