رئیس آموزش و پرورش پیربکران:هدایت تحصیلی را به دخالت تحصیلی تبدیل نکنید

پیربکران، اصفهان (پانا) - آئین افتتاحیه طرح ایران مهارت با مشارکت اداره فنی حرفه ای شهرستان فلاورجان و اداره آموزش و پرورش پیربکران در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش پیربکران:هدایت تحصیلی را به دخالت تحصیلی تبدیل نکنید

در آغاز مراسم افتتاحیه طرح ایران مهارت مجتبی سهرابی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: کسب و کار و کارآفرینی از جمله مهارت های ارزنده امروز است. امروزه یکی از عوامل مهمی که درتوسعه یک کشور نقش مهمی را ایفا می کند این است که افراد آن جامعه یک فن یا مهارتی را بلد باشند. چند سالی است که وزرای آموزش و پرورش پیشنهاد داده اند بچه ها در کنار تحصیل یک مهارتی یاد بگیرند. قبلا این طرح با عنوان طرح کاد اجرا می شد. براساس سند تحول بنیادین تغییری در محتوای کتاب ها داده شد و کتاب کاروآفرینی در پایه ششم و طرح ایران مهارت در متوسطه اول به دروس بچه ها اضافه شد.

رئیس اداره افزود:در طرح ایران مهارت دانش آموزان باید فعال باشند و خانواده ها باید بچه ها را حمایت و پشتیبانی کنند. طبق شعارهای یونسکو باسواد کسی است که غیر از خواندن و نوشتن یک مهارت هم بلد باشد و کشورهایی موفق هستند که مهارت خوبی هم داشته باشند که در حال حاضر اصل مهارت با همکاری اداره فنی حرفه ای در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در دوره های متوسطه بچه ها باید توانایی و انگیزه خود را بشناسند و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در این راستا از والدین درخواست داریم هدایت تحصیلی را به دخالت تحصیلی تبدیل نکنند.

رئیس اداره در پایان هدف از اجرای این طرح در 3 سال متوسطه اول را یادگیری مهارت لازم با تخصص لازم جهت کار در آینده، تعیین مسیر آینده زندگی و ادامه تحصیل در دوره دوم متوسطه بیان کرد.

بعد از صحبت های رئیس اداره با حضور رئیس اداره فنی حرفه ای شهرستان فلاورجان از تابلوی ایران مهارت رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار