تماشای دنیا از نگاه کودکان با انیمیشن «منو ببین»

تهران (پانا) - انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهرانفر در ادامه حضور در جشنواره ­های داخلی و بین­ المللی، به یازدهمین دوره از جشنواره پویانمایی تهران راه یافته است.

کد مطلب: ۸۸۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تماشای دنیا از نگاه کودکان با انیمیشن «منو ببین»

به گزارش روابط عمومی این اثر، کارگردان این انیمیشن که پیش از این در جشنواره ­های آکسفور آمریکا، هندیکپ فرانسه، فیلم کوتاه تهران و کودک و نوجوان نیز حضور داشته است، انگیزه و دلیل اصلی خود برای ساخت «منو ببین» را عدم درک درست بزرگسالان از دنیای بچه ­ها عنوان کرده و می­گوید: «چیزی که همیشه دغدغه ذهنی و انگیزه من برای ساخت «منو ببین» بوده این است که ما بزرگ‌ترها بیشتر وقت‌ها فراموش می‌کنیم دنیای بچه‌ها و ادراک‌شان از اطراف با دید و تجربه ما کاملا متفاوت است.»

رضا مهرانفر با این انیمیشن تلاش کرده است تا نشان دهد که بی­توجهی به دنیای کودکان از سوی بزرگ­سالان می­تواند عواقب جدی و جبرانناپذیری به روح و روان کودک وارد کند، لطماتی که در وجود کودک رسوخ می­کند و مطالعات روانشناسان نشان داده است که این لطمات در بزرگسالی به ندرت ترمیم­پذیر خواهد بود. «منو ببین» قصد دارد گوشه­ای از اضطراب کودکانه را به تصویر بکشد و به بیان کارگردان نقطه دید وی در این فیلم نگاه کودک به دنیای بیرون است؛ زمانی که از اتفاقات و اشیای پیرامون خود دچار وحشت و اضطراب می‌شود.

«منو ببین» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می­کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می­شود. جهان عادی در جریان است، اما همه چیز برای او تنهایی و تاریکی.

عوامل انیمیشن «منو ببین» عبارتند از: کارگردان: رضا مهرانفر، تهیه کننده مریم صانعى، نویسنده مونا شاهى و غلامعلى میکاییلى، سوپروایزر بخش انیمیشن اسفندیار حاجى اسدالهى، مدیر دوبلاژ یگانه رمضانى، صداگذارارش قاسمی، پخش بین­المللیفیدان، مشاور رسانه ­ای سعیده الله­ دادی.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار