مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری فارس: مشارکت دانش‌آموزان در بازی‌های فکری سرگرمی، جبران کننده کمبودهای آموزشی است

شیراز(پانا) - مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری فارس ، برگزاری مسابقات بازی های فکری سرگرمی را یک اتفاق مهم در آموزش و پرورش دانست و افزود: فضایی که این مسابقات دارند ، دانش آموزان را از فضای سنگین و رسمی آموزشی خارج کرده و یک نشاط و پویایی را به دانش‌آموزان داده است.

کد مطلب: ۸۸۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری فارس: مشارکت دانش‌آموزان در بازی‌های فکری سرگرمی، جبران کننده کمبودهای آموزشی است

سیده معصومه دستغیب در حاشیه بازدید از روند برگزاری چهارمین دوره المپیاد استانی رویش در شیراز در گفتوگو با پانا بیان داشت: بازی های فکری از جمله فعالیت هایی است که آموزش و پرورش می تواند روی آن تمرکز نماید ، تا باعث ارتقا خلاقیت و رشد و بلوغ فکری دانش آموزان شود، که نهایتا این امر منجر به هدایت دانش آموزان به یک زندگی و محیط آموزشی سالم می شود، که تا آخر عمر زندگی سالم آن ها را تضمین می کند.

وی با اشاره به این که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی شایع در میان نوجوانان و دانشآموزان مربوط به کمبود آموزشی است، تصریح کرد: بازی های فکری سرگرمی موجب بروز خلاقیت و استعدادهای ذاتی در دانش‌آموزان است.

وی افزود: این بازی‌ها فرصتی است تا دانش آموزان روشهای تفکر انتقادی، بروز خلاقیت و نحوه کسب مهارت های زندگی را بیاموزند و این همان خلایی است که در کتاب‌های درسی شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که فضاهای بازی و ورزش و فضاهای غیر رسمی بیشترین آموزش را می تواند برای دانش‌آموزان داشته باشد، افزود: در واقع دانش‌آموزان در فضاهای غیر رسمی و در خارج از کلاس درس است که میتواند مهارتهای زندگی را بیاموزند.

وی دامه داد: ما معتقدیم اگر در کنار 50 ساعت آموزش رسمی ، 50 ساعت آموزش غیر رسمی نیز گنجانده شود و به برنامه هایی از این قبیل اختصاص یابد، آنگاه است که میتوان گفت نظام آموزشی وارد یک چرخه سالم و صحیح شده است.

به گفته مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری فارس این بازی ها دانش آموزان را از بسیاری آسیب های اجتماعی مانند افسردگی و منزوی شدن دور می کند و باعث میشود تا در زندگی یک شخصیت سالم داشته باشند.

دستغیب در خصوص این که باید ظرفیت این قبیل برنامه ها را برای مشارکت دانش آموزان ارتقا داد، اضافه کرد: همچنین ایجاد زمینه برای حضور خانواده ها برای تماشای این بازی ها می تواند به مشارکت خانواده ها در انجام بازی های فکری با فرزندانشان منجر شود.

وی در پایان با تاکید بر این که در برنامه ریزی برای تربیت دانش آموزان کمترین اهمیت به خانواده ها داده می شود، خاطر نشان کرد: امروزه تمام دغدغه خانواده ها به درس بچهها است و هیچگونه توجهی به بحث پرورش و تفریح و امور شادی آنان نشده است که در این راستا اگر بتوانیم خانواده ها را وارد بازی های فکری کنیم، اهدافمان در راستای تربیت دانش آموزان نزدیک می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار