آغاز رقابت های استانی چهارمین المپیاد بازی های فکری رویش در شیراز

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از آغاز مرحله استانی المپیاد بازی های فکری رویش با رقابت بیش یک هزار و 700 دانش آموز در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت های استانی چهارمین المپیاد بازی های فکری رویش در شیراز

محسن کلازی در گفت و گو با پانا با بیان این که مسابقات رویش فرصت مناسبی برای یادگیری همراه با تفریح و بازی را برای دانش آموزان فراهم می آورد، تاکید کرد: بازی های فکری خلاقیت، تمرکز، تحلیل و برنامه ریزی، هوش تجسمی، حل مسئله و تحلیل را به مخاطبان خود که دانش آموزان می باشند می آموزد.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته های جنگا اتللو، بلاک آس دو نفره ، پنتاگو، ریورسی، کریدور، لیوان چینی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ و دومینو برج برای مقاطع مختلف تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رقابت دانش‌آموزان در بیش از 12 رشته در مقاطع متوسطه و ابتدایی ادامه داد: بیش از 470 دانش آموزان دختر و 410 دانش‌آموز پسر در مقطع متوسطه در روز پنج شنبه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کلاری با بیان این که این مسابقات برای دانش آموزان ابتدایی در روز جمعه برگزار خواهد شد، افزود: دانش آموزان ابتدایی نیز در 7 رشته جنگا، اتللو، کریدور، بلاک آس 4 نفره، مکعب روبیک، پنتاگو و دومینو برج به صورت انفرادی به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: بیش از 460 دانش آموز دختر ابتدایی و 420 دانش آموز پسر در روز جمعه با هم به رقابت می پردازند.

در مجموع 395 دانش آموز در رشته جنگا، 313 دانش آموز در رشته اتللو، 139 دانش آموز در رشته بلاک آس، 79 دانش آموز در رشته پنتاگو، 49 دانش آموز متوسطه در رشته کریدور به رقابت خواهند پرداخت.

کلاری با اشاره به اینکه بیش از 70 داور، این مسابقات را قضاوت خواهند کرد، گفت: این مسابقات در روز پنجشنبه برای دانش آموزان متوسطه و در روز جمعه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، برگزار خواهد شد.

به گفته وی در پایان بازیهای هر رشته و تعیین برندگان آن، مراسم اهدا مدال و جوایز برگزیدگان نیز در همان مکان برگزار می‌شود.

برگزیدگان رقابت استانی چهارمین دوره مسابقات بازی های فکری، سرگرمی به مرحله کشوری که در اسفندماه در شیراز برگزار می شود راه می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار