بررسی راه‌های گسترش همکاری شرکت‌های خدمات فنی_ مهندسی حوزه آی سی تی ایران و عراق

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران می‌گوید ایجاد همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و عراق جهت مشارکت در حوزه خدمات فنی مهندسی و تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران جهت پیگیری این موضوع معرفی شد.

کد مطلب: ۸۸۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راه‌های گسترش همکاری شرکت‌های خدمات فنی_ مهندسی حوزه آی سی تی  ایران و عراق

داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به همراه کلیه اعضا هیات مدیره اتحادیه در اولین روز و بلافاصله پس از ورود وزیر ارتباطات عراق، با وزیر و هیات همراه ملاقات و در خصوص راه‌های گسترش همکاری شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و تولیدی بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور تبادل‌نظر کردند.

وی در خصوص پتانسیل و فناوری‌های شرکت‌های عضو اتحادیه توضیح‌های لازم را ارایه کرد و خواهان تشکیل کارگروهی بین فعالان اقتصادی تشکل‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور و تلاش دو جانبه برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین شد.

وی گفت: در حوزه طراحی و تولید، خدمات فنی مهندسی، مدیریت پروژه، ارایه سرویس‌های اپراتوری و اینترنتی، سرویس‌های ارزش افزوده و فناوری‌های نوین اعم از تولید تجهیزات زیرساختی و اکتیو وپسیو، نرم‌افزار و اپلیکیشن و همچنین فناوری IOT در منطقه در رتبه بالایی قرار داریم و تعداد قابل توجهی از محصولات تولیدی این حوزه موفق به دریافت استاندارد CE شده است که این محصولات حتی پتانسیل صادرات به کشورهای صاحب تکنولوژی را نیز دارا هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران، همچنین به توانمندی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و نیز تولیدی کشورمان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مشترک در قالب کمیسیون و کارگروه‌های تخصصی می‌تواند عامل موثری برای برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه مناسب جهت همکاری باشد.

ادیب در بخشی از سخنان خود علاقه‌مندی شرکت‌های فناور ایرانی را چه در حوزه تولید و چه در حوزه خدمات فنی مهندسی در راستای مشارکت و همکاری با شرکت‌های فنی مهندسی و تولیدی کشور عراق در قالب تولید یا خدمات مشترک ، از طریق تسهیم درآمد و یا از طریق انتقال تکنولوژی به استحضار وزیر ارتباطات عراق رساند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و حمایت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دو کشور، اتحادیه بتواند با همکاری و مشارکت سندیکای صنعت مخابرات ایران و همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های متناظر خود در کشور عراق، نقش به‌سزایی را در پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات نه تنها کشور عراق بلکه منطقه داشته باشیم و در ارتقای کیفی و کمّی شبکه‌های زیرساخت و سوییچ‌های مخابراتی و ارتباطی مناطق مورد نظر کشوردوست و همسایه عراق داشته باشند.

همچنین در جلسه مذکور رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز به توانمندی شرکت‌های تولیدی عضو سندیکای صنعت مخابرات ایران اشاره و خاطر نشان کرد که نمایشگاهی با حضور 20 شرکت منتخب توانمند داخلی جهت بازدید وزیر ارتباطات عراق در نظر گرفته شده است که اطمینان داریم دستاوردهای قابل توجهی از این بازدید حاصل خواهد شد.

در این نشست که به میزبانی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران برگزار شد، آهویی مشاور وزیر و مدیر کل امور بین‌الملل و همچنین احمدیان مدیر کل نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران حضور داشتند و نسبت به حمایت از همکاری‌های دوجانبه بین بخش‌های خصوصی دو کشور دوست و همسایه تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار