افزایش قیمت ۱۱ گروه کالایی در دی 

تهران (پانا) - بررسی نرخ گروه‌های کالایی در دی نشان می‌دهد، تنها دخانیات نسبت به آذر با کاهش قیمت مواجه شده است و ۱۱ گروه کالایی دیگر رشد قیمت داشته‌اند.

کد مطلب: ۸۸۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قیمت ۱۱ گروه کالایی در دی 

گزارش مرکز آمار از تورم منتهی به دی نشان می‌دهد که در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها شاهد رشد ۳ درصدی نسبت به آذر امسال و رشد ۵۶.۱ درصدی نسبت به دی سال قبل هستیم.

در این گروه، رشد نرخ کالاها نسبت به آذر به ترتیب برای خوراکی‌ها ۳.۱ درصد، نان و غلات یک درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۹.۸ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۱۰.۸ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۳.۲ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۰.۸ درصد، روغن ها و چربی‌ها ۰.۶ درصد، میوه و خشکبار ۰.۹ درصد، سبزیجات ۰.۷ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۱.۳ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه یک درصد بوده است.

همچنین نرخ کالاهای این گروه نسبت به دی سال گذشته با رشد چشم‌گیری مواجه بوده است به گونه‌ای که به ترتیب برای خوراکی ها ۵۵.۹ درصد، نان و غلات ۲۸.۷ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۷۶.۵ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۷۵.۶ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۸۲.۵ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۴۸.۸ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۴۸.۲ درصد، میوه و خشکبار ۷۶.۶ درصد، سبزیجات ۵۱.۷ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۳۷.۷ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۶۰.۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

از سویی دیگر قیمت در بخش پوشاک و کفش نیز با رشد ۲.۴ درصدی نسبت به آذر سال جاری و رشد ۴۷.۳ درصدی نسبت به دی سال گذشته مواجه بوده است.

همچنین بخش دخانیات نیز اگرچه نسبت به آذر ۳ درصد کاهش قیمت داشته است اما با رشد ۱۳۷.۹ درصدی نسبت به دی سال گذشته مواجه بوده است.

گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به طور کلی رشد ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل و رشد ۲۲.۸ درصدی نسبت به دی سال گذشته داشته است؛ در این گروه، بخش مسکن ۱.۱ درصد نسبت به آذر و ۲۴.۲ درصد نسبت به دی سال گذشته با رشد قیمت مواجه شده است.

قیمت مبلمان و لوازم خانگی نیز نسبت به آذر سال جاری و دی سال گذشته به ترتیب با رشد ۳.۱ درصدی و ۷۲.۱ درصدی رو به رو بوده است.

بخش مربوط به بهداشت و درمان و حمل و نقل نیز به ترتیب ۲.۲ و ۱.۹ درصد نسبت به تیر و ۲۳.۲ و ۳۹.۲ درصد نسبت به مرداد سال گذشته رشد داشته است.

همچنین گروه تفریح و فرهنگ با رشد ۱.۷ درصد نسبت به آذر و ۶۷ درصد نسبت به دی سال گذشته مواجه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار