هایکو ماس: لغو مجوز ماهان ضروری بود اما همچنان حامی برجام هستیم

تهران (پانا) - وزیرامور خارجه آلمان می‌گوید لغو مجوز هواپیمایی ماهان «از نظر مسائل امنیتی» برای کشورش «ضروری» بود اما با این وجود رویکرد کشورش به توافق اتمی با ایران تغییر نکرده و برلین همچنان حامی «برجام» است.

کد مطلب: ۸۸۸۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
هایکو ماس: لغو مجوز ماهان ضروری بود اما همچنان حامی برجام هستیم

به گزارش خبرگزاری آلمان‌، آلمان اول بهمن ماه مجوز شرکت هواپیمایی ماهان را برای فعالیت در آن کشور، لغو کرد. یک مقام ارشد دولت آلمان به رویترز گفته بود این اقدام «هم به دلیل مسائل امنیتی» و «هم به خاطر تردید نسبت به استفاده از این شرکت هواپیمایی ایرانی برای مقاصد نظامی» گرفته شده‌است.

این اقدام آلمان با استقبال و حمایت ایالات متحده روبه‌رو شده‌است. شرکت هواپیمایی ماهان هنوز واکنشی به لغو مجوز نشان نداده‌است. مقام‌های دولت ایران نیز هنوز اظهارنظری در مورد این موضوع نکرده‌اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، در بروکسل گفته است لغو مجوز ماهان تاثیری بر حمایت از توافق اتمی با ایران، که همچنان از اهمیت ویژه‌ای برای کشورش برخوردار است، ندارد.

ماس با این حال افزوده است که «این یک تصمیم ضروری بود، چراکه مسئله امنیت آلمان در میان بود».

او جزئیات دقیقی در مورد مسائل امنیتی ارائه نکرده و گفته است کشورش در برابر «تحولات مورد به مورد»، از جمله حمایت از تروریسم و خرابکاری، «واکنش مناسب» نشان خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار