امام جمعه نیشابور : فضای مجازی ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی سلامت است

نیشابور ( پانا )- امام جمعه نیشابور در جمع مسئولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند از فضای مجازی به عنوان بستر مناسبی در فرهنگ‌سازی سلامت استفاده مطلوب و مناسبی کنند.

کد مطلب: ۸۸۷۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه نیشابور : فضای مجازی ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پویش مبارزه ملّی با سرطان از یکم تا هفتم بهمن ماه بر لزوم تغییر سبک زندگی و عادات غذایی تاکید کرد و گفت: با ارتقای فرهنگ سلامت در میان مردم و تغییر سبک زندگی و عادات غذایی می توان با تشخیص به موقع از شیوع سرطان پیشگیری کرد.

محسن عظیمی نژاد در این دیدار که با هدف ضرورت آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیشگیری از سرطان صورت گرفت با ارائه آمار ابتلا به سرطان در نیشابور، کشور و جهان و رتبه بندی مرگ و میر گفت: آمار وزارت بهداشت نشان می دهد که در نیشابور به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در سال 187 نفر به سرطان مبتلا می شوند و شایع ترین نوع سرطان در نیشابور سرطان معده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با لزوم بر اهمیّت توجه مبارزه با سرطان و درمان هزینه بَر سرطان عنوان کرد: سرطان همیشه کشنده نیست و قابل پیشگیری است. حدود 35 درصد از علل سرطان مربوط به تغذیه است و تقریبا 40 تا 50 درصد قابل درمان هستند و می توان با حسّاس سازی و آگاهی دادن به مردم و تغییر سبک زندگی آنها در راستای پیشگیری از سرطان اقدام کرد.

در ادامه امام جمعه نیشابور ضمن تشکر از زحمات تیم مدیریت علوم پزشکی دانشگاه نیشابور اظهار کرد: اقدامات موثری در مسیر توسعه بهداشت و درمان نیشابور در سال های اخیر صورت گرفته است و هنوز تا رسیدن به ایده ال فاصله داریم.

حجّت السلام یعقوبی در این دیدار هم چنین عنوان کرد: روابط عمومی ها می توانند از فضای مجازی به عنوان بستر مناسبی در فرهنگ سازی سلامت استفاده مطلوب و مناسبی کنند. با توزیع بروشورها و پمفلت های مربوط به حوزه سلامت در میز خدمت نماز جمعه، اتوبوس ها، مساجد، باشگاه ها و اماکن عمومی نیز می توان گام های موثری در رسیدن به اهداف مربوطه برداشت.

پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم تا هفتم بهمن ماه با شعار "سرطان قابل پیشگیری است با خود مراقبتی و امید" آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار