جلسه ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس استان یزد برگزار شد

یزد (پانا) –  معاون پرورشی فرهنگی اداره کل در کمیته استانی ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس بیان داشت: آگاه سازی اولین قدم در ایجاد پایگاه های تغذیه سالم مدارس است.

کد مطلب: ۸۸۷۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس استان یزد برگزار شد

کمیته استانی ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس، امروز صبح در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور معاون پرورشی فرهنگی اداره کل، معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان و مسئولان دیگر برگزار شد.

در این جلسه "حسینعلی ملانوری" رئیس سازمان دانش‌آموزی استان به گزارشی از عملکرد مدارس در حوزه بوفه و آمار مدارسی که پایگاه تغذیه سالم دارند پرداخت.

ملانوری چالش هایی که در زمینه بوفه مدارس، با مشکل روبرو است را نبود آمار و اطلاعات دقیق، عدم فرهنگ سازی در جامعه برای پرداختن به تغذیه سالم، رویکرد سنتی جامعه یزد به بحث تغذیه، عدم همراهی خانواده ها در تهیه غذای سالم، منافع شخصی افراد دخیل در این امر و ... دانست.

در ادامه "علی سرداری" معاون پرورشی فرهنگی اداره کل بیان داشت: آگاه سازی اولین قدم برای برنامه ریزی دقیق در خصوص پایگاه تغذیه سالم است.

سرداری با اشاره به اینکه باید زمینه های تسهیل گری بهداشتی برای مدارس فراهم شود افزود: باید تدبیری اندیشید تا خدماتی را در قبال این امر به مدارس دخالت دهیم.

لازم به ذکر است حاضرین در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص پایگاه های تغذیه سالم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار