جشن تکلیف دختران سوم ابتدایی در طرقبه شاندیز برگزار شد

طرقبه شاندیز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیزجشن عبادت را روز لطف و عنایت خداوند به دانش آموزان دانست و افزود: این جشن، جشن مسئولیت‌پذیری است و این مهم است که دل انسان خدایی باشد و دغدغه اوامر الهی را داشته باشد.

کد مطلب: ۸۸۷۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف دختران سوم  ابتدایی  در طرقبه شاندیز برگزار شد

جشن بزرگ و باشکوه عبادت دانش آموزان دختر سوم مقطع ابتدایی سطح طرقبه شاندیز در بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها و حسینیه حضرت علی اصغر(ع) طرقبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، فرماندار شهرستان،ائمه جمعه و سایر روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

لازم به ذکر است ۱۶ اتوبوس از طرقبه و شاندیز راهی بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) شدند و سپس جهت پذیرایی و مراسم استقبال در حسینیه حضرت علی اصغر شهر طرقبه اقامت کردند

این جشن با حضور 650 دانش آموز دختر سومی با همت معاون پرورشی و تربیت بدنی (کارشناسی قرآن عترت و نماز ) اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز برگزار شد.

در حاشیه این مراسم رضا رفسنجانی؛مدیرآموزش و پرورش طرقبه شاندیز در مصاحبه با خبرنگار پانا افزود: دانش آموزان بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است.

وی انس با نماز و ترویج مسائل دینی در بین دانش آموزان را یک ضرورت دانست و اذعان کرد والدین و معلمان باید به تناسب رشد علمی،رشد مسائل مذهبی را نیز پیگیری کنندتا مسائل پرورشی دانش آموزان هماهنگ و هم راستا با آموزش رشد یابد

وی از جشن تکلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خاطرنشان شد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.

رضا رفسنجانی، جشن عبادت را روز لطف و عنایت خداوند به دانش آموزان دانست و افزود: این جشن جشن مسئولیت‌پذیری است و این مهم است که دل انسان خدایی باشد و دغدغه اوامر الهی را داشته باشد و نماز امری الهی است.

مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیز بیان کرد: در این جشن به دانش آموزان یاد آوری شد که از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر آنان بعنوان یک تکلیف واجب شده و تلاوت قرآن کریم را در زندگی روزانه خود قرار دهند.

در ادامه وی پراکندگی مدارس روستایی و مسائل ایاب و ذهاب را دو عامل مهم در برگزاری جشن تکلیف به صورت متمرکز نام برد و اضافه کرد: جشن۶۵۰ دانش آموز دختر به صورت متمرکز و در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و حسیینه حضرت علی اصغر(ع) با اجرای برنامه های متنوعی برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار