۴۰۰۰ عملیات در زمینه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه (پانا)- رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از انجام چهار هزار و ۱۴۵ مورد عملیات منجر به کشف قاچاق کالا و ارز طی ۹ ماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰۰۰ عملیات در زمینه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی انجام شد

سرهنگ علیرضا محمدی با اشاره به تشکیل قرارگاه تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان افزود: از ابتدای سال چهار هزار و ۱۴۵ مورد عملیات با همکاری انتظامی استان در زمینه کشف قاچاق کالا و ارز در استان انجام و طی آن به همین تعداد پرونده تشکیل و برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این زمینه سه هزار و ۲۲۹ نفر قاچاقچی در زمینه های مختلف قاچاق کالا و ارز از جمله سوخت، مشروبات الکی، سیگار و... شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ محمدی از توقیف یک هزار و ۴۵۶ دستگاه خودرو در زمینه قاچاق کالا و ارز خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی مجموع کالاهای قاچاق کشف شده در استان طی ۹ ماهه امسال ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی اظهارداشت: این استان در مسیر ترانزیت برخی کالاهای قاچاق قرار دارد که با تشکیل قرارگاه تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانسته ایم تا حد زیادی جلوی قاچاق کالا و ارز در استان را بگیریم.

آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جهوری آذربایجان دارد، این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلو متر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختارنخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلو متر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار