معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی سرگروه های آموزشی متوسطه اول :

گروه های آموزشی نقش محوری در تحقق اهداف آموزش و پرورش ایفا می کنند

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی سر گروه های آموزشی مقطع متوسطه اول استان خوزستان بر لزوم توسعه عدالت آموزشی کیفی تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۸۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گروه های آموزشی نقش محوری در تحقق اهداف آموزش و پرورش ایفا می کنند

جمشید کمایی در گردهمایی سرگروه های آموزشی مقطع متوسطه اول خوزستان با بیان اینکه عدالت آموزشی جزو برنامه های محوری آموزش و پرورش است ، گفت : عدالت آموزشی از جنبه کمی که با هدف ایجاد فرصت برابر دسترسی به آموزش دنبال می شد جای خود را به عدالت آموزشی در بعد کیفی داده است.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی در بعد کمی در کشور ما با موفقیت های بسیار خوبی همراه بوده است افزود : بر اساس آمار سازمان های بین المللی همچون یونسکو و آمارهای ارزیابی شده داخلی، عدالت آموزشی بعد کمی آن در کشور ما توسعه پیدا کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تأکید بر لزوم توجه به بُعد کیفی عدالت آموزشی عنوان کرد : عدم توجه به بحث عدالت آموزشی در بعد کیفی آن سبب فاصله گرفتن آموزش و پرورش از استانداردهای آموزشی می شود.

کمایی یکی از بخش‌هایی که می‌تواند کمک شایانی به به بحث گسترش عدالت آموزشی کیفی داشته باشد را گروه های آموزشی دانست و گفت : گروه‌های آموزشی در راستای بسترسازی و ایجاد عدالت آموزشی کیفی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. وی با عنوان این مطلب که یادگیری در معنای امروزی یک فرایند موقعیت محور است افزود : رویکرد های مهمی همچون درس پژوهی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و روایت پژوهی با هدف انتقال تجربه های مفید معلمان ، باید در دستور کار گروه‌های آموزشی قرار گیرند.

این مقام مسئول بررسی نحوه اصلاح و بازنگری در روند فعالیت های تعلیم و تربیت را یکی از وظایف گروه های آموزشی برشمرد و ادامه داد : گروه های آموزشی باید به جایگاه واقعی خود در تصمیم گیری های آموزشی برسند. کمایی با تأکید بر اینکه باید بحث سواد خواندن دانش آموزان در گروه های آموزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد ، گفت : اهمیت خواندن هم در مبانی دینی و هم در اصول آموزشی همواره مورد تأیید و تأکید قرا بوده است.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه تفکر ، استنباط ، تفسیر و ارزیابی در سواد خواندن نقش اساسی ایفا می کنند ، اظهار کرد : توجه به این چهار عنصر مهم موجب پرورش مهارت های خوانداری در بین دانش آموزان خواهد شد . وی در پایان با اشاره به لزوم توجه گروه های آموزشی به آزمون های عملکردی ؛ اضافه کرد : باید روش سنجش عملکردی که با هدف بررسی عملکرد فرایندی دانش‌آموزان و میزان بهره گیری دانش آموز از دانش فراگرفته شده دنبال می شود ، مورد توجه گروه های آموزشی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار