در گفت‌و‌گو با پانا

هادی طباطبایی: عمان نشان داده حریف دست‌وپا بسته‌ای نیست اما ایران تیم اول آسیاست

کی‌روش رفتنش را از تیم ملی ایران قطعی می‌داند

تهران (پانا) – گلر پیشین تیم ملی فوتبال ایران، عمان را حریفی سخت برای شاگردان کی‌روش دانست اما تاکید کرد که ایران تیم اول آسیاست و نباید در یک‌هشتم نهایی حذف شود.

کد مطلب: ۸۸۷۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هادی طباطبایی: عمان نشان داده حریف دست‌وپا بسته‌ای نیست اما ایران تیم اول آسیاست

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گفت: به نظرم از همان ابتدا صعود تیم ملی به دور حذفی قطعی بود و این اتفاق هم افتاد و بازیکنان بدون اینکه خود را به آب و آتش بزنند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

وی درباره تساوی تیم ملی ایران مقابل عراق گفت: در بازی با عراق هر دو تیم تحت تاثیر حساسیت این بازی و نتایجی که در گذشته به دست آورده بودند، قرار داشتند، بنابراین هم ایران و هم عراق برای نباختن تلاش می‌کردند. بازیکنان عراق دستورات مربی خود را به خوبی در زمین اجرا کردند و در تلاش بودند که خط هافبک تیم ملی را از کار بیندازند، در واقع بازی درگیرانه‌ای را شاهد بودیم. شاید از نظر فنی و تکنیکی خیلی دلچسب نبود اما با توجه به حساسیت‌های این بازی برای بازیکنان ایران، صعود به عنوان تیم صدرنشین بهتر از حضور رده دوم بود و این صعود با یک امتیاز هم فراهم می‌شد.

گلر پیشین باشگاه استقلال درباره بازی تیم ملی ایران مقابل عمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: دور حذفی با رقابت‌‎های مقدماتی خیلی متفاوت است، تیم عمان مقابل ژاپن عملکرد خوبی داشت و نشان داد اصلا حریف دست و پا بسته‌ای نیست و ممکن است تیم ایران را به چالش بکشد بنابراین بازیکنان ما باید خیلی هوشیار باشند؛ البته تیم ملی ایران نشان داده است که تیم اول آسیاست و بی جهت در این جایگاه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: عمان می‌داند با چه تیم بزرگی روبه‌رو خواهد شد، بنابراین تمام تلاش خودش را به کار می‌گیرد تا از نظر فنی عملکرد خوبی داشته باشد. حذف تیم ملی عمان در این مرحله چیزی از این تیم کم نمی‌کند اما برای تیم ملی ایران حذف در یک‌هشتم نهایی اتفاق غیر قابل جبرانی است. تیم‌های عربی معمولاً مقابل ایران جسورانه بازی می‌کنند بنابراین بازیکنان ما باید حملات آنها را دفع کنند اما در مجموع به نظرم ما شانس پیروزی داریم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حواشی که این روزها در فوتبال ایران راه افتاده است، عنوان کرد: قطعاً این حواشی اتفاق خوبی نیست و تمرکز بازیکنان و کادر فنی معطوف به این مسائل می‌شود، من نمی‌دانم هدف کی روش از طرح این مسائل چه چیزی است و او به دنبال چیست، اما در وضع فعلی معمولاً مربی تیم تمام تلاش خودش را به کار می‌گیرد تا آرامش در تیمش برپا شود.

وی در پایان گفت: شاید او دیگر دوست ندارد در ایران بماند و رفتنش را از کشور ما قطعی می‌داند به همین خاطر این مسائل را مطرح می‌کند، متاسفانه در این چند وقت اخیر فدراسیون هم در برابر جنجال‌های کی‌روش موضع قاطعانه‌ای نداشته است و شاید به همین خاطر است که او این روزها به وزیر ورزش و جوانان می‌تازد. در هر حال اتفاقاتی که این روزها در فوتبال ما رقم خورده است به هیچ عنوان نتیجه خوبی ندارد و بهتر است همه خانواده فوتبال شامل پیشکسوتان، مسئولان فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان و هواداران تنها به موفقیت تیم ملی فکر کنند و اگر حاشیه‌ای هم به وجود آمده است آن را دفع کنند تا تیم در آرامش به ادامه رقابت‌ها بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار