راهیابی اثر خوشنویس خوزستانی به جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی فجر

اهواز (پانا) - اثر نقاشی خط استاد هدایت موسوی رحیمی به یازدهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.

کد مطلب: ۸۸۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی اثر خوشنویس خوزستانی به جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی فجر

سید هدایت موسوی رحیمی هنرمند راه یافته به جشنواره فجر از استان خوزستان خوشنویسی را از سال ۷۵ به صورت حرفه ای در شهر ایذه زیر نظر غفور اسکندری و استاد رضا زدوار آغاز نموده و در ادامه از کلاسهای استاد معین الکتاب اصفهانی در شهر اصفهان بهره برد. اثر خوشنویسی این هنرمند با گرایش نقاشی خط، به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.

هنر خوشنویسی این هنرمند متاثر از خوشنویسی قدما بخصوص شیوه میرزا غلامرضا اصفهانی است؛ اما درحال حاضر فرم و ترکیب بندی خاص خود را پیدا کرده است و دراین مسیر از تجربیات استادانی همچون استاد زدوار و استاد شیرازی بهره مند شده است.

موسوی رحیمی با بیان اینکه این اثر در ابعاد ۲ در ۱/۵ متر و ترکیب مواد روی بوم کار شده است گفت: همه ساله در این جشنواره که به روزترین فرم های هنری به نمایش درمی آید شاهد یک اتفاق تازه و فرم نو هستیم.

در این اثر بیننده و مخاطب در نگاه اول با یک سیاه مشق نستعلیق مواجه است اما با دقت در بافت اثر در واقع با یک بافت نو و طراحی عناصر جدید روبه رو خواهد شد که المان های خط نستعلیق در آن مشاهده شده که با تلفیق خوشنویسی ایرانی و هنر آبستره و انگاره هایی از مکتب کوبیسم زوایای مختلف عناصر خط نستعلیق را اجراکرده و به نمایش گذاشته است.

موسوی در بیان علت موفقیت این اثر گفت: از نظر بنده دلیل موفقیت این اثر فرم جدید و نوگرایی آن است که این فرم برای اولین بار دیده می شود.

وی افزود: از سال ۸۰ و پس از چندین سال حضور در کلاسهای اساتید خود، تحقیق و پژوهش در خوشنویسی را آغاز و با مطالعه آثار خوشنویسان قدیم سعی کردم به فرم خاص خود برسم و البته این تحقیقات و پژوهش همچنان ادامه خواهد داشت و سعی من بر این است که در این هنر از هرگونه تقلید و چارچوب های خشک مختص دوران هنرجویی به دور باشم.

موسوی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی اساتید خود که چه مستقیم و چه غیر مستقیم در رشد و شکوفایی او و هنرش تاثیر داشته اند بویژه زنده یاد استاد معین الکتاب، این استاد و هنرمند فقید را پایگاهی بزرگ برای هنر خوشنویسی در شهر اصفهان معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار