معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: اولویت سند تحول بنیادین فعالیت های گروهی دانش آموزان است

میانه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، اولویت سند تحول بنیادین را فعالیت های گروهی دانش آموزان و مشارکت جویی و ترویج فرهنگ خلاقیت و پژوهش جهت بهبود شکل یاددهی یادگیری و در راستای کیفیت بخشی آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: اولویت سند تحول بنیادین فعالیت های گروهی دانش آموزان است

عاشور اکرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه میانه ضمن تبریک کسب رتبه برتر استانی منطقه میانه در امر جذب و پالایش سوادآموزان و گرامیداشت هفته شوراها گفت:"تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین اجرا می شود".

وی با اشاره به زیر نظام های تعریف شده در سند تحول، اهمیت زیر نظام فضای آموزشی را بسیار بالا دانست و گفت: "با اجرای این سند در نظام آموزشی نگاه ها به فضای آموزشی، شکل یادگیری و یاددهی و عناصر مدرسه تغییر پیدا کرد، اکرمی یکی از برنامه های مهم این سند را برقراری عدالت آموزشی دانست و افزود پوشش تحصیلی نابرابری های آموزشی را کاهش می دهد".

معاون آموزش متوسطه استان رویکرد سند تحول بنیادین را اصلاح نگرش در شیوه ارزشیابی عنوان و افزود" اولویت این سند فعالیت های گروهی کلاس دانش آموزان و تقویت حس مشارکت جویی ، ترویج خلاقیت و فرهنگ پژوهش و تحقیق در راستای بهبود فرایند یاد دهی و یادگیری است و از مولفه های مهم کیفیت بخشی آموزشی است.

اکرمی ضمن تاکید بر توجه ویژه به فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان، جذب دانش آموزان در رشته های فنکا را نیازمند آمایش ببیشتر رشته های مهارتی دانست و گفت:"دانشکده های فنی در مناطق بهترین راه ترغیب دانش آموزان و اولیا جهت انتخاب رشته های مهارتی است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار