مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان : 6 طرح ملی و استانی حوزه بانوان درواحد های اداری و آموزشی استان اجرا می شود

سنندج(پانا)-مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان از اجرای شش طرح ملی و استانی این حوزه در واحد های اداری و آموزشی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان : 6 طرح ملی و استانی حوزه بانوان درواحد های اداری و آموزشی استان اجرا می شود

لیلا حیدری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل با اعلام این خبر گفت: از مجموع طرح ها ، چهار طرح ملی از طریق دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و دو طرح استانی نیز با همکاری استانداری کردستان توسط مشاور امور بانوان ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان اجرایی می شود .

وی طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو و ارتباط موثر با عنوان « طرح ملی گفتگو » را یکی از طرح های ملی عنوان کرد و با بیان اینکه این طرح در چهار سطح دانش آموزان با همسالان ، خانواده ، مدرسه و جامعه در مدارس متوسطه اول و دوم متوسطه برگزار می شود، اظهار داشت: اهمیت این طرح بدان جهت است که ارتباطات در جامعه کاهش چشم گیری پیدا کرده و این شکاف باعث افزایش آسیب های زیادی شده است .

حیدری طرح ملی بهبود بخشی و مدیریت سلامت دختران ، « طرح بشری » را دومین طرح ملی ابلاغ شده ذکر کرد و گفت: این طرح با هدف ارائه آموزش های تخصصی سلامت جسمی، روحی و روانی بلوغ دختران با حضور کارشناسان بهداشت و در دو سطح آموزش به دانش آموزان و اولیا برگزار می گردد و در همین راستا با حمایت مسئولین استان و تخصیص اعتبار، بسته های آموزشی ، بهداشتی و البسه گرم تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است .

وی در ادامه گفت : طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم سومین طرح ملی است که با ارائه کتاب جدید التالیف آموزش حقوق شهروندی برگزار می شود .

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان در ادامه این نشست طرح ملی توانمند سازی و دانش افزایی فرهنگیان خواهر و برادر را چهارمین طرح ملی عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف ارائه آموزش های کاربردی برای داشتن خانواده های متعالی و با تاکید بر آموزش های فرزند پروری اجرا می شود .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ها با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار می شود .

به گفته وی طرح خود مراقبتی در راستای حقوق کودک در مناطق محروم و حاشیه و برگزاری کارگاه آموزش سلامت جسمانی، عاطفی و روانی بلوغ دختران دو طرح مذکور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار