رأی مردم به بهترین‌های فیلم و سریال سال در اولین جشنواره انتخاب مردمی

تهران (پانا) – اولین جشنواره انتخاب مردمی به نام «داورشو» با مدیریت بانک اطلاعات سینمایی فیلسین همزمان با سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رأی مردم به بهترین‌های فیلم و سریال سال در اولین جشنواره انتخاب مردمی

نشست رسانه‌ای اولین جشنواره انتخاب مردمی شال «داورشو» باحضور فرشید نجاریان سردبیر سایت فیلسین و دبیر جشنواره داورشو امروز سه شنبه 25 دی‌ماه 97 برگزار شد.

نجاریان در آغاز درباره دیتابیس (بانک اطلاعاتی) فیلسین گفت: با توجه به خالی بودن جای یک دیتابیس سینمایی برای جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات همه فعالیت‌ها و رویدادهای عرصه سینمای ایران و با همکاری عده‌ای از همفکرانم ایده راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فیلسین را عملی کردم.

وی ادامه داد: سایت کاملا خصوصی است و هیچ وابستگی به هیچ نهادی ندارد. پیشتر از بنیاد سینمایی فارابی قول همکاری گرفته بودیم اما اقدام عملی از طرف آنها انجام نشد.

بانک اطلاعات سینمای ایران از سال 1309 تا امروز

سردبیر سایت فیلسین درباره تامین اطلاعات این دیتابیس اظهار کرد: اطلاعات همگی از منابع معتبر سینمایی کشور گردآوری شده و از سال 1309 تا امروز هر فیلم بلندی که در ایران ساخته شده در این دیتابیس موجود است و افرادی که در تیتراژ از آنها نام برده شده در سایت پروفایل دارند.

خبرنگاران و منتقدان سینمایی در این سایت پروفایل دارند

وی درباره فیلم‌های مستند و کوتاه ایرانی گفت: در بخش مستند و فیلم کوتاه هم اطلاعات بسیاری از فیلم‌ها موجود است. کاربران هم قادرند اطلاعات فیلم را وارد کنند؛ البته از طرف سایت نظارت دقیقی روی آنها اعمال خواهد شد.

نجاریان به بخش جشنواره‌های سینمایی در این بانک اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: ما دیتابیس هوشمند جشنواره‌های سینمایی را داریم که همه اطلاعات و نتایج جشنواره‌ها را وارد کردیم؛ حتی اصلاعات جایزه سینمایی سپاس مربوط به قبل از انقلاب در سایت وارد شده است. همچنین خبرنگاران و منتقدان سینمایی و همه کسانی که به سینما مربوط هستند در این سایت پروفایل دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز فیلسین به جایی رسیده است که ما به آن افتخار می‌کنیم.

جشنواره داورشو: شفافیت و قابلیت راستی‌آزمایی

دبیر جشنواره داورشو درباره برگزاری این انتخاب مردمی در بخش سینمایی گفت: امروز که فیلسین در حال رشد است تصمیم گرفتیم مردم را به صورت فراگیر در رای دادن‌ها دخیل کنیم تا نظر آنها جایی ثبت شود. امروز همه جشنواره‌ها داورانی دارند که نتایج آن جشنواره برایند آراء داوران است و رأی مردمی اغلب در کنار رآی داوران به عنوان بخش کوچکی از جوایز حضور دارد. در جشنواره انتخاب مردمی سال (داورشو) مردم بهترین‌ تولیدات سال را انتخاب می‌کنند و دربخش بهترین فیلم و سریال و بازیگران زن و مرد فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها به بهترین‌های خود رای می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت و خلل‌ناپذیری این رای‌گیری گفت: ما تلاش داریم رای‌هایی که داده می‌شود حتی‌الامکان شفاف و قابل راستی‌آزمایی باشد.

رای‌گیری برای انتخاب مردمی سال همزمان با جشنواره فیلم فجر در سایت فیلسین به آدرس filcin.com برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار