در سالتحصیلی جاری؛

طرح شهاب در آذربایجان غربی با پوشش 148 هزار دانش آموز اجرا می شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر موسوم به طرح شهاب با پوشش 148 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۸۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهاب در آذربایجان غربی با پوشش 148 هزار دانش آموز اجرا می شود

«ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهاب در سالتحصیلی جاری اظهار کرد: این طرح سال گذشته در 12 منطقه آموزشی استان اجرا شد و امسال با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در سطح 24 منطقه آموزش و پرورش استان اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بر این اساس در سالتحصیلی جاری طرح شهاب در 3هزار و 205 مدرسه، 7هزار و 564 کلاس و با مشارکت 92 مدرس و بیش از 148هزار دانش آموز تحت پوشش عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد نظام نخبگی است چرا که حرکت به سمت نخبه پروری می تواند جامعه را به سمت پویای و موفقیت سوق دهد.

«شهروز الهوردی زاده» رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اذعان به مشارکت فعال بنیاد نخبگان استان در اجرای موفق این طرح بیان کرد: در طرح شهاب نمرات دانش آموزان مقطع ابتدایی از سال چهارم تا ششم در سایت همگام وارد می شود و در سه سال دانش آموزان استعداد سنجی می شوند.

وی بیان کرد: تقویت استعدادهای برتر در این طرح مد نظر بوده و اجرای آن در مقاطع بالاتر بویژه دوره اول متوسطه نیز مورد توجه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سالتحصیلی ۹۳-۹۴در آذربایجان غربی آغاز شده است؛ خاطر نشان کرد: این طرح سال گذشته در 12 شهرستان و با حضور 80هزار دانش آموز اجرا و ۹۷درصد نمرات دانش آموزان تحت پوشش در سامانه همگام ثبت گردید.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان، برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای مدرسین، مجریان و معلمان فعال در طرح شهاب را عامل موفقیت این طرح عنوان کرد.

دکتر مهدی چهل امیرانی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی نیز خدمت به آموزش و پرورش در راستای تربیت نسل آینده کشور بسیار باارزش دانست و افزود: زیربنای توسعه کشور در آموزش و پرورش پی ریزی می شود.

وی بر همکاری بنیاد نخبگان استان با آموزش و پرورش در راستای اجرای مطلوب طرح شهاب تاکید کرد و خواستار حمایت مسؤولان دستگاههای اجرایی استان از بنیاد نخبگان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار