تبعیت از آرمان شهدا تسری بخش حیات طیبه در جامعه است

ارومیه(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حیات طیبه یعنی زندگی با عزت و صداقت و شهدا این مسیر را طی کرده، به این مرحله از حیات رسیدند و تبعیت از مسیر آنان تسری بخش دستیابی به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۸۸۶۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تبعیت از آرمان شهدا تسری بخش حیات طیبه در جامعه است

ابراهیم محمدی روز دوشنبه در آیین یکصدمین سالروز تشکیل دانشگاه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی افزود: نهاد تعلیم و تربیت در نظام اسلامی آموزش و پرورش است که در قالب سند تحول این بخش مامور شده تا فرزندان این جامعه را به نحوی به حیات طیبه در ابعاد و قالبهای تعریف شده برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: تا متولیان تعلیم تربیت و مربیان به حیات طیبه دست نیابند نمی توان به تربیت دانش آموزانی پرداخت که در مسیر دست یابی به این حیات طیبه حرکت کنند.

وی با اشاره به مرگ و زندگی و اینکه شهدا مرگ و زندگی برایشان یکسان بوده است، بیان کرد : حضرت علی (ع)بر سه نکته تاکید دارند که اگر انسان رعایت کند ترس از مرگ نخواهد داشت؛ نکته اول اینکه فرایض دینی را رعایت کند،دوم از محرمات و مسائل گناه بپرهیزد و در نهایت مکارم اخلاقی را فراموش نکند.

محمدی با اشاره به اینکه عنصر پنجم برنامه درس ملی کشور اخلاق است؛ ادامه داد: باید دید چقدر این موضوع در جامعه جاری می باشد و دانشجو معلمان باید خود را مزین به اخلاق اسلامی، ایرانی و انقلابی کنند و اگر این اتفاق رخ دهدناهنجاری های موجود نخواهد بود و زندگی تبدیل به حیات طیبه می شود و فرزندان آینده ایران اسلامی در این حیات رشد می کنند.

وی با بیان اینکه امسال جشن های چهل سالگی انقلاب با شکوهتر از همیشه برگزار میشود بیان کرد:گرامیداشت جشن های چهلمین سالگرد انقلاب را باید به صورت جدی پیگیری و آثار آن را بیان کرد تا نسل های جدید از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار