آبگیری تالاب 'درگه سنگی' نقده آغاز شد

ارومیه(پانا)-رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به آبگیری تالاب درگه سنگی این شهرستان گفت: 10 میلیون مترمکعب حق آبه این تالاب بوده که آبگیری آن در حال انجام است.

کد مطلب: ۸۸۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آبگیری تالاب 'درگه سنگی' نقده آغاز شد

اکبر محمدیان افزود: با توجه به بارندگی های مناسب در سال جاری مشکلی در تامین حق آبه تالاب ها وجود ندارد.


وی ادامه داد: آبگیری و تامین حق آبه های سایر تالاب ها در سال جاری بعد از صدور مجوزهای لازم طی هفته جاری آغاز می شود و هیچ نگرانی در خصوص تامین حق آبه ها وجود ندارد.


وی بیان کرد: حق آبه مجموع تالاب های شهرستان نقده به میزان حدود 25 میلیون متر مکعب بوده و حفاظت و توسعه این تالاب ها نیازمند تامین حق آبه در زمان مقرر است.


وی با اشاره به اینکه حق آبه این تالاب ها در سال گذشته به میزان 16 میلیون متر مکعب تامین شده بود، اعلام کرد: 4.5 میلیون مترمکعب آب در تالاب حسنلو، 6.5 میلیون متر مکعب در تالاب درگه سنگی، سه میلیون متر مکعب در تالاب سلدوز و 2 میلیون متر مکعب در تالاب طالقان بود.


رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده اضافه کرد: باید توجه شود که مهمترین عامل تخریب تالاب ها تامین نشدن حق آبه زیست محیطی آنهاست.


محمدیان گفت: نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.


وی اظهار داشت: غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب های نقده هستند.


وی افزود: در مجموع 17 تالاب فصلی و دایمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار