نقش هنرمندان در تعمیق باورهای دینی تعیین کننده است

ایلام (پانا)- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نقش هنرمندان را در تعمیق باورهای دینی میان نسل جدید بسیار تعیین کننده دانست.

کد مطلب: ۸۸۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش هنرمندان در تعمیق باورهای دینی تعیین کننده است

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار تعدادی از هنرمندان استان ایلام اظهار کرد: متاسفانه تکنولوژی های جدید در دنیای امروز از سوی کشورهای غربی و مجامع وابسته به استکبار جهانی به ابزاری برای حمله به ارزش های الهی و بیشتر کردن نفوذ فرهنگ غربی در سایر جوامع و بویژه کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: گسترش روزافزون فناوری های ارتباطی و وسال ارتباط جمعی که می تواند که کوتاه ترین زمان ممکن به اقصی نقاط عالم برسد، جابچجایی اطلاعات و اخبار را بسیار سهل الوصول کرده که همین موضوع در کنار مزایایی که به همراه دارد، میب تواتند خطرآفرین باشد و به سودئ استفاده برخی افراد و جریان ها تبدیل شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: هنری که بتواند ارزش های الهی و انسانی را ترویج و به کم کردن ناهنجاری ها و انحطاط اخلاقی در جوامع کمک کند بسیار ارزشمند است و باید همگی تلاش کنیم در جهت بسط و گسترش هنر فاخر حرکت کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز داشت: آسبب های اجتماعی متعددی امروزه در سطح جهان و کشورمان مشاهده می شود که بسیاری از آنها ناشی از دور شدن از تعالیم الهی و سیره ائمه اطهار (ع) است که هنرمندان می توانند با ابزار هنر در جهت آگاهی بخشی و معرفی خطرات گسترش این آسیب گام بردارند.

وی اضافه کرد: هنر زیرساخت سایر حوزه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ است ‌، هنر باید برای تکریم انسانیت، تقویت بنیه باورهای دینی، فرهنگی و صیانت از حریم خانواده ها مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به بروز جنگ هشت ساله عراق علیه کشورمان گفت: متاسفانه تاکنون آمنگونه که باید نقش ایلام در دوران جنگ تبیین و معرفی نشده که در این میان نقش هنرمندان بسیار حساس است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در سال های اخیر نیز با توجه به تردد میلیونی زوار اربعین می توان از ابزار هنر برای نهادینه شدن هرچه بیشتر این موضوع در ابعاد بین المللی استفاده بهینه کرد.

وی به هنرمندان پیشنهاد داد از ظرفیت مصلی شهر ایلام و حسینیه حضرت زینب (س) متعلق به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برای برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار