جلسه طرح ملی شهاب در ناحیه دو شهر ری برگزار شد

شهرری (پانا) - جلسه طرح ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) با حضور مدیر، شورای معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه دوشهر ری در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه طرح ملی شهاب در ناحیه دو شهر ری برگزار شد

علی یزدان پناه مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دوشهرری با اشاره به اهداف این طرح گفت: این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)قرار گرفته است وایشان بارها تذکر داده‌اند که این طرح مورد بی توجهی قرار گرفته است و باید بیش از گذشته به اجرای این طرح اهمیت داد.
او گفت: در گذشته استعدادها در یک مدرسه قرار می‌گرفتند، ولی با اجرای این طرح استعداد ها در همه مدارس پخش می‌شوند، اجرای طرح ملی شهاب در مدارس فرصت خوبی برای کشف استعداد و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان است.
او در ادامه اظهار کرد: در منطقه ما هم در دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسؤولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور و حمایت تربیتی و معنوی از دانش‌آموزان دارای استعداد برتر و همچنین به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنها در تعالی و پیشرفت کشور اجرای این طرح مورد توجه بوده است.
در ادامه حسینی معاون آموزش ابتدایی ناحیه دو شهرری گفت: هدف از طرح شهاب شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی همچنین پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایههای ملی و خدادادی می‌باشد.

او در ادامه بر معلم‌ محور بودن و فراگیر بودن برنامه ملی شهاب تأکید کرد و گفت: برنامه ملی شهاب به طور ویژه بر اصل تفاوت‌های فردی بنا شده و قرار است به همه دانش‌آموزان، فرصت‌های برابر یادگیری را هدیه دهد و فرصت را جایگزین رقابت کند.
/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار