استاندار همدان اظهار کرد:

عملیاتی و تجاری سازی طرح های دانشجویان

همدان (پانا) - استاندار همدان در جلسه با رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، نقش دانشگاه ها به عنوان مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در توسعه استان را یک نقش کلیدی عنوان کرد و خواستار ارتباط و تعامل بیشتر و متقابل دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی شد.

کد مطلب: ۸۸۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی و تجاری سازی طرح های دانشجویان

سید سعید شاهرخی بیان کرد: رویکرد دولت افزایش سرانه درآمد در راستای ارتقاء معیشت و ایجاد شغل در بین مردم به خصوص جوانان است و این مهم را اولویت قرار داده ایم.
استاندار همدان گفت: نگرش مراکز دانشگاهی و علمی باید تربیت نیروی انسانی، کارآمد و دارای مهارت در جهت توسعه استان باشد.
شاهرخی با تأکید بر توجه جدی به مقوله پژوهش های علمی دانشگاه ها گفت: ما اعتقاد راسخ به پژوهش داریم و باید بتوانیم از این عنصر مهم، کلیدی و حیاتی استفاده لازم را داشته باشیم.
استاندار همدان ضمن بیان این که پژوهش های دانشگاهی باید متناسب با نیازهای روز جامعه و استان باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی نیز باید ارتباط دو سویه با دانشگاه ها و مراکز عالی داشته باشند و انتظار می رود طرح ها و ایده های نو و منطبق با نیازهای استان، عملیاتی و در راستای تجاری سازی محصولات انجام شود تا بتواند در روند توسعه استان تأثیرگذار واقع شود.
شاهرخی با اشاره به این که فضای دانشگاه ها مبتنی بر آزاداندیشی، نواندیشی و اعتقاد به مبانی دینی و ارزشی است گفت: دانشجویان ما در این فضا و با رعایت قوانین و ضوابط اجرایی می توانند فعالیت همه جانبه داشته باشند.
استاندار همدان با بیان این که دانشجویان نسل آینده ساز جامعه هستند و اعتماد به آن ها یک فرصت است، تصریح کرد: دانشجویان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با هر نوع سلیقه و تفکر در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر پایه قوانین اجرایی کشور می توانند فعالیت گسترده داشته باشند و محدود کردن آن ها منجر به مشکلات در آینده می شود. استاندار همدان در رابطه با سند آموزش عالی استان گفت: این سند باید تدوین شود تا بر اساس آن فعالیت کنیم.
شاهرخی عنوان کرد: دانشگاه D8 با پذیرش دانشجو از هشت کشور عضو، رسماً کار خود را در همدان آغاز می کند.
به گزارش روابط عمومی استانداری در این جلسه رؤسای دانشگاه های استان مهمترین مسائل و مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان را بیان کردند.

سحر چهاردولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار