اهدای کتاب "کانی شفا" به مراقبین سلامت استان کردستان

سنندج(پانا)-در اقدامی اخلاقی و خیرخواهانه تعداد 200 جلد کتاب ارزشمند "کانی شفا" توسط پزشک خیر سنندجی به مراقبین سلامت مدارس استان اهدا شد.

کد مطلب: ۸۸۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدای کتاب "کانی شفا" به مراقبین سلامت استان کردستان

در اقدامی اخلاقی و خیرخواهانه تعداد 200 جلد کتاب ارزشمند "کانی شفا" توسط پزشک خیر سنندجی به مراقبین سلامت مدارس استان اهدا شد.

افشن خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام این خبر گفت: دکتر خسرو خسروی کردستانی که پیشتر نیز خدمات خیرخواهانه و خداپسندانه ای در حوزه سلامت داشته اند، ماحصل 50 سال طبابت خود رادر مدت حدود 10 سال به رشته تحریر در آورده و با تدوین کتاب وزین "کانی شفا" دانستنی های علوم پزشکی برای استفاده عموم را به یادگار گذاشتند.

وی افزود: این خیر گرانقدر که به صورت همزمان ریاست انجمن دیابت استان را نیز برعهده دارد، در گردهمایی مراقبین سلامت نواحی یک و دو سنندج مطالبی پیرامون بیماری دیابت و عوارض آن برای مراقبین سلامت را بیان نمود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت : وی در این گردهمایی ضمن اشاره به اینکه دیابت می تواند سرمنشاء بسیاری از بیماری ها باشد گفت: دیابت یک بیماری مزمن است که روی چگونگی تولید و استفاده انسولین در بدن اثر می‌گذارد. اگر سلول های بدن در مقابل انسولین مقاومت نشان دهند و یا اگر بدن به اندازه کافی انسولین نسازد، در این صورت بدن درست کار نخواد کرد. اشخاصی که مبتلا به بیماری دیابت هستند معمولاً آثار فیزیکی مشاهده نخواهند کرد، مگر این که قندخونشان به بیش از دو برابر میزان نرمال برسد. در این حالت حتی برای کسانی که دیابت ندارد، علائم بیماری دیابت کم و بیش ظاهر می شود.

گفتنی است وی در پایان طی فراخوانی مراقبین سلامت را به همکاری افتخاری در انجمن دیابت دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار