معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد:

در رسانه ،آموزش سر لوحه قرار گیرد

بجنورد (پانا) -معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بحث آموزش خبرنگاران ،تا امروز کلاس های آموزشی متعددی به صورت رایگان برای خبرنگاران برگزار شده اما، مسئولان نیز آموزش می خواهند.

کد مطلب: ۸۸۵۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
در رسانه ،آموزش  سر لوحه قرار گیرد

محمد سلطانی فر صبح امروز در نشست مدیران رسانه‌های خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر بحث آموزش خبرنگاران، اظهار داشت: تا امروز کلاس های آموزشی متعددی به صورت رایگان برای خبرنگاران برگزار شده اما، مسئولان نیز آموزش می خواهند.


وی با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره آموزشی ویژه مسئولان خراسان شمالی افزود: در این راستا کلاس های آموزشی متعددی برای مسئولان در استان های مختلف منعقد شده تا ترس آنها از روزنامه و روزنامه نگار و نحوه مراوده و برخورد و ارائه اطلاعات را که بیشتر به دلیل ناآگاهی است برطرف شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه احساس می شود در بخش رسانه هنوز سایه استان خراسان بزرگ روی رسانه این استان وجود دارد.مشکلات اقتصادی امروز گریبان گیر مطبوعات شده و این موضوع نیز حلقه‌ای از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی ۶۰ درصد درآمدهای مکتوبات را از طریق آگهی‌های مستقیم دانست و افزود: اکنون آگهی‌های دولتی از سبد روزنامه‌ها و مکتوبات رفته است و این موضوع در پی اتفاقات و مشکلات کشور بوده اما بنا به دلایل مختلف می‌توان از این وضعیت به‌راحتی عبور کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود تعداد ۲۵۰ الی ۳۰۰ خبرنگار در خراسان شمالی خبر داد و گفت: می‌توان مشکلات رسانه‌ها را رفع کرد و این اقدام از سوی مسئولان استانی قابل اقدام است و برخلاف سایر استان‌ها که تعدد روزنامه‌نگاران فراوان دارند در این استان امکان رفع برخی مشکلات و ایجاد کمک‌هایی برای خبرنگاران ممکن است.

وی با تأکید بر استفاده از امکانات محلی برای مطبوعات محلی تصریح کرد: برخی‌ها با زد و بند و خارج از رویه‌های تعریف‌شده آگهی‌ها را به مجموعه‌های رسانه‌ای می‌دهند و حجم تخلفات در این عرصه زیاد است و برخورد لازم با این اتفاقات در حال شکل‌گیری است.

سلطانی فر آموزش را جزو تأکیدات دیگر مجموعه امور مطبوعاتی وزارت ارشاد دانست و گفت: برای مدیران استانی باید کلاس‌های آموزشی نیز برگزار شود تا از ترس و نگرانی نسبت به روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران دوری کنند.

وی وجود بیش از ۶ هزار مجوز رسانه‌ای و ۴ هزار پایگاه خبری در کشور را ، نیازمند بازنگری دانست و افزود: تعداد خبرگزاری‌ها کشور از میزان اتحادیه اروپا بیشتر است و جای سؤال دارد که این حجم از رسانه‌های مکتوب در کشور آیا موردنیاز است یا خیر؟

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ از وجود ۶۶۱ نشریه اقتصادی و ۳۳۰ نشریه ورزشی ازجمله شاهد مثال‌ها در عرصه‌های تخصصی نام برد و افزود: اگر این نشریه‌ها تأثیر موردنظر را داشتند باید در عرصه اقتصادی و ورزشی جزو برترهای جهان می‌شدیم.

وی در انتهای سخنان خود به موضوعات مختلفی ازجمله ایجاد رشته دانشگاهی تخصصی در دانشگاه دولتی و همچنین رفع مشکلات کانون‌های تبلیغاتی و اقدام نقادانه در عرصه رسانه‌ها پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار