نخستین یادواره ۵۷ شهید کربلای ۴ و ۵ در تربت جام

تربت جام(پانا) - یادواره ۵۷ شهید عملیات کربلای ۴ و ۵ در مصلی بزرگ الغدیر تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین یادواره ۵۷ شهید کربلای ۴ و ۵ در تربت جام

اولین یادواره ۵۷ شهید عملیات کربلای۴و ۵ شهرستان تربت جام توسط ستاد مردمی و با حمایت سپاه پاسداران، بنیاد شهید، شورای شهر و شهرداری تربت جام با حضور رمضان شریف، مسول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، فرماندهان نظامی و انتظامی،مسولین،امامان جمعه، اقشار مختلف مردم اهل تشیع و تسنن وخانواده های معزز شهدا در مصلی الغدیر تربت جام برگزار شد.

《رمضان شریف》طی سخنانی گفت:از حدود ۶۳۰ شهید شهرستان تربت جام، صد شهید آن از برادران اهل سنت می باشد که این الگویی الهام بخش می باشد برای کسانی که تلاش می کنند پافشاری بکنند بر اختلاف مذهبی و قومی در جامعه.

مسول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان جمله ای از مقام معظم رهبری در رابطه ی برگزاری کنگره مجالس شهدا که فرمودند؛ برگزاری، گرامیداشت، بزرگداشت نام شهیدان اجری همانند شهیدان دارند گفت: من هم از همه کسانی که تلاش کردند تا این کنگره به نحو مطلوبی برگزار شود به ویژه فرزاندان شهدا تربت جام که نقش ویژه ای را داشتند، روحانیت و مسولین ادارات و نهادهایی که آن هارا حمایت کردند به نوبه خود تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم که خداوند متعال به همه ما توفیق این را بدهد که راه شهیدان که بزرگترین مطالبه آن ها از ما می باشند را به خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه همچنین اظهار کرد: اعتقاد من بر این است زیباترین کارهای ما در محفل و کنگره شهدا این است که نگاه کنیم به تمثال شهیدان و توجه کنیم به این آیه قرآن کریم که فرموده است؛شهیدان زنده اند و ناظر عملکرد ما می باشند.

رمضان شریف تصریح کرد: رشادتها و دلاوریهای رزمندگان و شهدای والا مقام در عملیات کربلای ۴و۵ فراموش نشدنی است، چرا که رزمندگان در این عملیات کار بزرگی انجام داده اند و درس شجاعت و ایثار را به ما آموختند که هیچگاه فراموش نمی شوند.

مسول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین افزود: عملیات کربلای ۴و۵ دستاورد بزرگی برای ملت ایران داشت و ما هیچوقت رشادتها، ایثارگری ها و دلاوری های این رزمندگان در این عملیات را فراموش نمی کنیم، چرا که رزمندگان با جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی با دشمن جنگیدند و دشمنان و استکبار جهانی را شکست دادند.

در ادامه 《جواد طاهری》 ایجاد روحیه ایثارگری و روشنگری جوانان را از دیگر اهداف این یادواره شهدا برشمرد و افزود: در زمانی که دشمن تلاش می کند تا در بین آحاد جامعه انحراف ایجاد کند،برگزاری یادواره شهدا می تواند شبهات موجود را برطرف کند و حضور مسولان کشور در چنین یادواره به غنای کیفی این مراسم افزون خواهد کرد.

امام جمعه تربت جام همچنین بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در جامعه باید نهادینه شود و در این زمینه پیام یادواره های شهدا باید به همگان ارائه داده شود به طوری که ملت ایران راه شهدا را ادامه میدهند و به هیچ وجه اجازه نمی دهند خون شهدای والا مقام پایمال شود.

وی برگزاری یادواره ها را انگیزه خوبی برای تجلیل از مقام شهدا عنوان کرد و گفت: در این آیین ما با خون شهدا پیمان می بندیم که هیج گاه راه ولایت و رهبری را فراموش نکنیم و در مسیر ولایت فقیه باشیم.

شایان ذکر است در پایان از خانواده های معزز ۵۷ شهید عملیات کربلای ۴و۵ شهرستان تربت جام تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار