تقویت اقتصاد مرز نشینان و توسعه گردشگری مورد تاکید ما است

اردبیل (پانا) - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تقویت اقتصاد مرز نشینان و توسعه گردشگری منطقه تاکید کرد و گفت: مرز ایران و جمهوری آذربایجان امن ترین مرز کشور است

کد مطلب: ۸۸۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت اقتصاد مرز نشینان و توسعه گردشگری مورد تاکید ما است

سردار قاسم رضایی در جریان سفر به شهرستان مرزی پارس آباد مغان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ایران و جمهوری آذربایجان ۷۵۶ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی دارند که بعلت تامل و همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور این مرزها بعنوان یکی از امن ترین مرز کشور شناخته می شود .

او هدف از سفر خود به شهرستان پارس آباد مغان را آشنایی با ظرفیتهای مرزهای شمالی کشور عنوان کرد و افزود: کشور ایران و آذربایجان دارای ارتباط سازنده و همکاری های خوبی را در حوزه های امنیتی و فرهنگی داشته و در این راستا مذاکراتی با مقامات آذری در خصوص برگزاری مراسمات و آیین مشترک نوروز به عنوان نقاط مشترک فرهنگی دو کشور انجام خواهد شد .

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: در این نشست به صورت دوستانه و میدانی گفت‌وگو در مورد حل و فصل موضوعاتی که اگر نیاز باشد که وارد شویم، انجام می‌شود و در این زمینه مباحث مطرح می‌شود .

رضایی خاطر نشان کرد: در جهت تقویت اقتصاد مرزنشینان و جلوگیری از خسارت حیوانات وحشی به مزارع و کشت زارهای کشاورزان زحمت کش منطقه ایجاد فنس در نوار مرزی و کمک به توسعه گردشگری و زمینه سازی جذب توریسم مورد تاکید است .

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و آذربایجان از امروزبه مدت دو روز در شهرستان مرزی بیله‌سوار استان اردبیل برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار