در گفت‌وگو با پانا

ناصر ابراهیمی: بهانه‌ای وجود ندارد، همه چیز برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مهیاست

کی‌روش تاریخ فوتبال ایران را نخوانده؛ به خاطر موفقیت تیم ملی تا پایان جام ملت‌ها سکوت می‌کنیم

تهران (پانا) - سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم کارلوس کی‌روش توانایی این را دارد که پس از 43 سال ایران را به جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا برساند.

کد مطلب: ۸۸۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ناصر ابراهیمی: بهانه‌ای وجود ندارد، همه چیز برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مهیاست

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل یمن در اولین دیدار جام ملت‌های آسیا گفت: ما در دوره‌های گذشته جام ملت‌ها در بیشتر مواقع بازی اول را خیلی خوب شروع کردیم و این نوع شروع کردن نکته جدیدی در فوتبال ما نبود. مثلاً بعد از انقلاب ما در جام ملت‌های 1984 سنگاپور توانستیم امارات را 3 بر صفر شکست دهیم و یا در سال 200 مقابل لبنان 4 بر صفر برنده شدیم.

وی ادامه داد: تیم ملی نمایش خوبی مقابل قطر داشت و تنها نکته فنی که درباره این بازی می‌توان گفت این است که باید خط هافبک ما بیشتر از این پاس بدهد، در این بازی تعداد پاس‌های خط هافبک ما زیاد نبود.

ما در دوره‌های گذشته جام ملت‌ها در بیشتر مواقع بازی اول را خیلی خوب شروع کردیم و این نوع شروع کردن نکته جدیدی در فوتبال ما نبود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره گروه تیم ملی ایران در جام ملت‌های 2019 گفت: در تاریخ جام ملت‌ها و از سال 1976 که بازی‌ها به صورت چند گروهی برگزار شد، ما همیشه از گروهمان صعود کرده‌ایم و هیچ‌وقت مشکلی از بابت صعود نداشتیم و این دوره هم همین است و به آسانی تیم راهی مرحله حذفی خواهد شد.

وی افزود: سیدبندی جام ملت‌های آسیا به گونه‌ای است که در گروه‌ها یک تیم درجه یک، یک تیم درجه دو و 2 تیم درجه سه وجود دارند که در گروه ما ایران درجه یک، عراق درجه دو و تیم‌های یمن و ویتنام درجه سه هستند. با این تیم‌ها صعود به مرحله حذفی کار سختی نیست و تیم ما بدون دردسر به مرحله بعد می‌رود. من 90 درصد برای این تیم شانس قهرمانی قائل می‌شوم و امید زیادی دارم با امکاناتی که در اختیار تیم ملی بوده است و مدت زمان طولانی حضور کی‌روش، طلسم 43 ساله قهرمان نشدن در آسیا بکشند.

ابراهیمی درباره دیدار روز شنبه تیم‌های ایران و ویتنام گفت: بازی ویتنام مقابل عراق را دیدم، درست است که این تیم توانست به عراق دو گل زند اما واقعا در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد برای فوتبال ایران دردسر درست کند. ویتنام هم مانند یمن حرفی برای گفتن ندارد و برآورد من این است که تیم ملی این بازی را با اختلاف 4 یا 5 گل خواهد برد.

مربی سابق پرسپولیس ادامه داد: ما ویتنام را راحت می‌بریم اما مشکل تیم ملی از بازی با عراق آغاز خواهد شد و تیم وارد آزمون اصلی خود می‌شود. عراق طی سال‌های گذشته همیشه فوتبال ایران را اذیت کرده و تیمی بوده که در جام ملت‌های قبلی ما را حذف کرده است. بازی سوم قطعاً سخت‌تر از دو بازی اول خواهد شد.

دستیار امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های 2007 درباره اظهار نظر کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه رویای فوتبال ایران رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌هاست، گفت: فکر می‌کنم آقای کی‌روش تاریخ فوتبال ایران را نخوانده و نمی‌داند که از 13 دوره‌ای که به جام ملت‌ها رفته‌ایم هشت بار در نیمه‌نهایی بودیم، سه بار قهرمان شدیم و چهار بار هم به مدال برنز رسیدیم. ما در زمان جنگ دو دوره جام ملت‌ها داشتیم که یک بار سوم شدیم و یک بار هم به رده چهارم رسیدیم. البته زمانی ما در سال 1984 چهارم شدیم و من سرمربی تیم ملی بودم، ما با ناداوری کارمان با عربستان در نیمه نهایی به پنالتی رسید و باز هم همان ناداوری را در رده‌بندی تکرار کردند.

کارلوس کی‌روش یکی از ده مربی بزرگ فوتبال جهان است و کمتر کسی در این موضوع شک دارد

وی ادامه داد: کشورمان در آن مقطع درگیر جنگ بود، ما اردوی خارجی نداشتیم. من تیم ملی را به جای اردوی خارجی به چابهار و کرمان و بندرعباس برای اردو اعزام کردم اما الآن می‌بینیم که اردوهای خارجی با بهترین امکانات فراهم می‌شود. باید بگویم آقای کی‌روش، بهانه‌ای وجود ندارد، همه چیز برای قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا مهیاست.

دستیار علی پروین در تیم ملی که قهرمانی در بازی‌های آسیایی 1990 و سومی جام ملت‌های 1992 را در کارنامه دارد، درباره اظهار نظر کی‌روش پس از دیدار مقابل یمن و حمله این مربی پرتغالی به سرمربی پرسپولیس گفت: کارلوس کی‌روش یکی از ده مربی بزرگ فوتبال جهان است و کمتر کسی در این موضوع شک دارد؛ او مربی بزرگ و شناخته‌‌شده‌ای است اما معرفت ندارد. بعضی اوقات تصمیم‌هایی می‌گیرد که امثال من به عنوان کسی که در فوتبال بوده و مدرس مربیگری است هم تعجب می‌کنیم، مثلا علاقه دارد بازیکن‌های لژیونر را دعوت کند. صادق محرمی تا زمانی که پرسپولیس بود دعوت نمی‌شد اما بلافاصله پس از اینکه از ایران رفت، به تیم ملی دعوت شد.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم این چه اخلاقی است که کی‌روش دارد، هر کسی با او به مشکل کوچکی برخورد را با بدترین رفتار و ادبیات خطاب می‌کند. شما ببینید چه بلایی بر سر سید مهدی رحمتی آورد؛ رحمتی یک از بهترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران است اما رفتاری که با رحمتی بعد از عذرخواهی انجام داد اصلاً درست نبود.

ابراهیمی در پایان گفت: چند هفته است همه می‌گویند که پشتوانه تیم ملی باشیم، ما هم تا پایان جام ملت‌ها در برابر توهین کی‌روش به برانکو سکوت می‌کنیم تا بهانه‌ای برای قهرمان نشدن در آسیا نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار