قاچاقیان چوب در تعزیرات حکومتی مهاباد جریمه شدند

ارومیه(پانا)- رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد و پیرانشهر گفت: پرونده 2 محموله قاچاق چوب درختان جنگلی در این اداره بررسی شد و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

کد مطلب: ۸۸۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
قاچاقیان چوب در تعزیرات حکومتی مهاباد جریمه شدند

جعفر نوری اظهار داشت: 2 محموله چوب در یکی از شهرستان های جنوبی استان بارگیری و در ایست بازرسی سه راهی دارلک محور مهاباد - ارومیه توقیف شده بود.


وی اضافه کرد: این 2 محموله در مجموع با وزن 17 تُن در 2 دستگاه خودرو کشنده بارگیری شده بود و با توجه به قاچاق بودن حمل محموله های چوب جنگلی پرونده آنها به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد منتقل شد.


وی افزود: در این اداره ضمن تشکیل پرونده برای متهمان، استعلام های لازم در مورد جنگلی بودن یا غیرجنگلی بودن چوب های کشف شده از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد صورت گرفت و کارشناسان نوع چوب ها را بید جنگلی تشخیص دادند.


نوری گفت: رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی مهاباد نیز متهمان را به ضبط محموله و پرداخت 68میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد و پیرانشهر افزود: این جریمه نقدی تنها برای حمل غیرمجاز چوب جنگلی بوده و جریمه قلع و قمع درختان در صلاحیت این اداره نیست و این موضوع توسط ارگان های دیگر بررسی می شود.


وی یادآور شد: مهمترین راهکار مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از قطع درختان در مبدا است و در این زمینه شوراهای اسلامی روستا و دهیاران می توانند با تعامل خود با دستگاه مرتبط از قاچاق چوب جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار