مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: سیستم گرمایشی مدارس زیر ذره بین واحدهای نظارتی

اتمام حجت با مدیران متخلف

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: اکیپ های واحدهای نظارتی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در12شهرستان و منطقه استان؛ازمدارس و فضاهای آموزشی استان بازدیدبعمل آمد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: سیستم گرمایشی مدارس زیر ذره بین واحدهای نظارتی

محمد علی واقعی در نشست شورای معاونین این اداره کل با بیان این که استفاده از هر وسیله گرمایشی به جز سیستم گرمایشی مرکزی،بخاری تابشی و بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد در مدارس ممنوع است؛ اظهار کرد: در این بازدید مشخص شد که مدیران 179 مدرسه استان از بخاری های غیر مجاز در محیط های آموزشی نظیر بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرم کن استفاده می کنند.

او ضمن تأکید بر تخلف بودن استفاده از بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرمکن در مدارس و مراکز پیش دبستانی، تصریح کرد: بیشتر مدیران این مدارس به ویژه در مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی ها از بخاری گازی استفاده می کنند. هر چند این نوع بخاری ها دارای برچسب ایمنی و مهر استاندارد هستند اما بر اساس مبحث 17 قرارداد آیین نامه مقررات ملی ساختمان ایران نصب هر گونه وسیله گرمایشی گازسوز اعم از بخاری، پکیج و آب گرمکن در داخل فضای ساختمان های عمومی نظیر مدارس، مهدکودک ها و مراکز نگهداری بیماران و سالمندان اکیدا ممنوع است.

دبیر شورای آموزش و پرورش با بیان این که در این بازدید ها بر تعویض بخاری های گازی با بخاری های تابشی با نفتی کاربراتوری استاندارد تأکید شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 75 درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایش مرکزی می باشند و 25 درصد باقی مانده به دلیل نبود منابع مالی کافی از بخاری های تابشی و یا بخاری های نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امنیت جسم و روان دانش آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش استان دانست و گفت: مدیران این مدارس مکلف شدند نسبت به تعویض سیستم های گرمایشی غیر مجاز با هماهنگی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اقدام کنند.

واقعی با بیان این که اعتبارات دولتی به تنهایی جوابگوی استاندارد سازی سیستم گرمایشی این تعداد مدرسه در کوتاه مدت و با توجه به نیاز استان نیست، ابراز داشت: امیدواریم خیرین نیکوکار در این عرصه نیز ورود کرده و استاندار محترم خراسان جنوبی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش در تخصیص اعتبار یاری رسان خادمین نظام مقدس تعلیم و تربیت باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار