مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

گزینشگر باید صاحب اخلاق کریمه باشد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه گزینشگر باید ابعاد مختلف اخلاق را ملتزم باشد؛ گفت: یکی از نمودهای اخلاق کریمه، شفافیت و پاسخگویی است که بعنوان سیاست راهبردی آموزش و پرورش استان در سالجاری می باشد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گزینشگر باید صاحب اخلاق کریمه باشد

همزمان با هفته گزینش، دوره آشنایی با فرق و مذاهب با حضور حجت السلام و المسلمین منافی برای کارکنان هسته گزینش آموزش و پرورش استان صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان پیش از آغاز این کارگاه با تبریک هفته گزینش به تلاشگران این حوزه اظهار داشت: بررسی پرونده های گزینش نیروی انسانی مدارس غیر دولتی برای اولین بار پس از سال 89 ساماندهی شده و برای همه افراد شاغل در مدارس غیر دولتی پرونده تشکیل شده و در این خصوص بیش از 8هزار پرونده در دستور کار گرفت که ۸۵درصد رسیدگی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: رسالت گزینش آموزش و پرورش، انتخاب انسان های متعهد، شایسته و کارآمد برای خدمت در نظام تعلیم و تربیت است

این مقام مسئول با بیان اینکه حیاط طیبه قرب الهی را در پی دارد؛ گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مراتبی از حیات طیبه باید در نیروی انسانی آموزش و پرورش متجلی باشد.

وی مسئولیت در نظام اسلامی توفیق الهی دانشت و گفت: کار گزینش گری حق الناس است و خداوند متعال حق الناس را ارجح بر حق خود برشمرده است.

محمدی با اذعان به اینکه برای موفقیت در مسئولیت سنگین خود باید مورد الطاف ویژه خداوند باشیم؛ افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال نسبت به تقوا پیشگان، محسنین، صابرین، متوکلین، عدالت پیشگان، پاکیزگان، توابین عنایت ویژه دارد.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی ره در خصوص تأسیس تشکیل نهاد گزینش گفت: ایشان ویژگی‌های گزینشگران را صالح و متعهد بودن، عاقل بودن، آشنایی به مسائل روز، ارجحیت ضوابط بر روابط، خودداری از تنگ نظری، اجتناب از تندخویی و سهل انگاری عنوان کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید برعدم تجسس در زندگی خصوصی افراد بیان کرد: حضرت امام خمینی ره بر اولویت وضع فعلی افراد تاکید دارند و تنها تجسس با هدف بررسی ارتباط با گروههای انحرافی و خراب کار را مجاز می دانند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در رابطه با عملکرد این مجموعه گفت: سال 97 سال پرکاری برای هسته گزینش آموزش و پرورش بود، امسال درمدت ۹ماه گذشته تعداد12 هزارو 572 فقره پرونده در این هسته مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

«بایرامعلی خوش فطرت» در این خصوص ادامه داد: تبدیل وضعیت آزمایشی به قطعی، پیمانی، قراردادی، معلمین وظیفه، اعزام شدگان به خارج از کشور، حق التدریس دولتی و غیر دولتی، دبیری به همراه 2 پروژه بزرگ استخدامی و پیمانی ماده 28 که شامل 769 نفر و داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان که شامل 2030 نفر بود ه در هسته گزینش مورد بررسی قرار گرفته اند.

به گفته خوش فطرت بررسی پرونده های مدارس غیر دولتی برای اولین بار بعد از سال 89 ساماندهی شده و برای همه افراد شاغل در مدارس غیر دولتی پرونده تشکیل شده و تاپایان سال صلاحیت همه این عزیزان بررسی و نتیجه گزینشی آنان اعلام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار