آهنگساز «نسیم وصل» بعد از 11 سال دوری از وطن آماده انتشار آلبوم و اجرای کنسرت می‌شود

محمدجواد ضرابیان: امیدوارم آلبوم جدید بتواند جایگاهی مانند «نسیم وصل» را بین مردم پیدا کند

تهران(پانا) - محمدجواد ضرابیان اظهار امیدواری کرد آلبوم جدیدش که با صدای اشکان کمانگری منتشر خواهد شد برای این مردم حکم آلبوم »نسیم وصل« همایون شجریان را داشته باشد و محبوبیت بالایی بین پیدا کند.

کد مطلب: ۸۸۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آهنگساز «نسیم وصل» بعد از 11 سال دوری از وطن آماده انتشار آلبوم و اجرای کنسرت می‌شود

نشست خبری کنسرت گروه موسیقی سماع با حضور محمدجواد ضرابیان آهنگساز، شهرام میرجلالی، بهروز الوندی پور، سینا جهان آبادی نوازندگان گروه و اشکان کمانگری خواننده گروه سماع صبح سه شنبه ۱۸ دی ماه ۹۷ در حوزه هنری برگزار شد.


محمدجواد ضرابیان آهنگساز و سرپرست گروه سماع که بعد از 11 سال دوری از وطن به ایران بازگشته تا آلبوم جدیدی به بازار موسیقی ایران عرضه کند، با اشاره به سابقه ۳۰ ساله گروه سماع، درباره آلبوم جدید گروه خود گفت: این آلبوم آنسامبل موسیقی ایرانی دستگاهی است و بیشتر در دستگاه شور و همایون ساخته شده است.

موسیقی باید حرکت داشته باشد و حرف روز را بزند
شهرام میرجلالی نوازنده پیشکسوت گروه در ادامه گفت: گروه سماع نشیب و فرازهای بسیاری داشته است. این کار موسیقی دستگاهی با نگرشی نوین است مثلا موسیقی نواحی جزوی از کار است و از موسیقی جنوب کشور تا کرمانشاه در این اثر حضور دارند. این آلبوم کاری سهل و ممتنع است یعنی علاوه بر سادگی شامل پیچیدگی‌های بسیاری است. سعی ما بر این است که مردم را با موسیقی آشتی دهیم. موسیقی باید حرکت داشته باشد و حرف روز را بزند. آقای ضرابیان هم مسائل روز را درک کردند و موسیقی ایشان موسیقی اجتماعی است.


وی افزود: متاسفم که عده ای از هنرمندان کشور مجبور به ترک وطن شدند. من امیدوارم شرایطی مهیا شود که آقای ضرابیان بتوانند همینجا به کارشان ادامه دهند.


ضرابیان در تکمیل سخنان میرجلالی گفت: آقای میرجلالی به من محبت دارند ولی باید بگویم همه ما برابر هستیم و امروز اینجا هستیم تا از کاری که به عنوان تیم انجام دادیم صحبت کنیم.


بهروز الوندی پور نوازنده کمانچه گروه سماع درباره همکاری طولانی خود با گروه ضرابیان گفت: گروه سماع طی این سالها گروهی پرکار ولی بی حاشیه بوده است و شاید این نخستین بار است که چنین نشستی برای ایشان برگزار شده است. ما عاشقانه با ایشان همکاری میکنیم و ارادت بسیار زیادی به آقای ضرابیان داریم. آثار ایشان همگی گویای خصلت‌های روحی ایشان است. ایشان انسان عاشقی هستند و ما نیز به تبع آن عاشقانه کار میکنیم.


اشکان کمانگری خواننده پروژه جدید ضرابیان درباره این همکاری چنین گفت: همکاری با آقای ضرابیان و گروه سماع افتخار بزرگی برای من است و امیدوارم بتوانم با تمرکز بر کار حق مطلب را ادا کنم.


کمانگری درباره غیبت خود از عرصه موسیقی بعد از انتشار آلبوم باداباد گفت: من احتیاج به مطالعه و تمرین داشتم برای اینکه کارم را بهبود ببخشم تا کار بعدی ام ترقی فنی داشته باشد.

انتشار آلبوم تا پایان سال 97
ضرابیان در پاسخ به سوالی درباره توانمندی کمانگری برای خوانندگی و مقایسه این کار با آلبوم نسیم وصل همایون شجریان گفت: امیدوارم این کار هم بتواند جایگاهی مانند نسیم وصل را پیدا کند و در دل مردم بنشیند.


این آهنگساز درباره انتشار آلبوم و تور کنسرت های خود گفت: هنوز زمان مشخصی برای انتشار آلبوم در نظر گرفته نشده ولی امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد چون من سفری در پیش دارم. برای تور کنسرت ها هم هنوز زمانی مشخص نشده است.


ضرابیان از خواجوی کرمانی و سلمان هراتی و چند ترانه سرای جوان به عنوان شاعر قطعات این آلبوم نام برد.


کمانگری نیز افزود: این آلبوم را مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر خواهد کرد.


جلالی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تصمیم گرفتیم آلبوم را روی هزار نسخه صفحه (گرامافون) به صورت سمبولیک منتشر کنیم. فکر میکنم برای عاشقان هنر جذاب باشد. اگر مردم با گوش جان گوش کنند حتما از آن لذت خواهند برد.


کمانگری نیز با اشاره به موانع انتشار آلبوم در کشور و معضلات درخواست مجوز و همچنین کار با شرکت های ذیربط در انتشار البوم های موسیقی گفت: همکاری با عزیزان دفتر موسیقی حوزه هنری را به فال نیک میگیرم و امیدوارم بتوانم کار قابل قبولی ارائه کنم.


جهان آبادی نیز در ژایاندرباره زمان انتشار آلبوم گفت: پنج قطعه از ۸ قطعه ضبط شده و برنامه ما این است که تا پایان سال رونمایی و منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار