دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان از اولویت‌های این انجمن خبر داد: گسترش دیجیتال مباحث آموزشی و اختصاصی شدن مسیر یادگیری

تهران (پانا) - دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان گسترش مباحث آموزشی به‌صورت دیجیتال و اختصاصی شدن مسیر یادگیری برای هر دانش‌آموز را مهم‌ترین برنامه‌های انجمن در آینده نزدیک اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان از اولویت‌های این انجمن خبر داد: گسترش دیجیتال مباحث آموزشی و اختصاصی شدن مسیر یادگیری

داوود مولوی، دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان در گفت‌وگو با پانا با ارائه توضیحاتی درباره " انجمن ریاضی‌دانان جوان " و زمان آغاز فعالیت خود گفت: «انجمن ریاضی‌دانان جوان نخستین و فعال‌ترین نهاد تخصصی در آموزش ریاضی در مقطع دانش‌آموزی است. این مجموعه فعالیت‌های خود را از اواخر دهه 70 با همکاری جمعی از برترین‌های دانشگاه‌های شهر تهران و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور درزمینهٔ آموزش ریاضی آغاز کرده است.»

فعالیت‌های انجمن و هدف از تشکیل آن

او ادامه داد: «ازجمله فعالیت‌های انجمن برگزاری مسابقات بین‌المللی ریاضی واترلو کانادا در ایران است که از سال 2001 میلادی به آن مشغول است. انجمن با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می‌پردازد و با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای این عزیزان، در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می‌کند.»

او به هدف تشکیل این انجمن اشاره کرد و گفت: «هدف انجمن ریاضی‌دانان جوان همگانی کردن آموزش ریاضی برای تمام افراد علاقه‌مند و مستعد در سراسر نقاط ایران و جهان است.»

مولوی در پاسخ به این سؤال که این انجمن چه تعداد آزمون‌ها یا مسابقه با چه تعداد دانش‌آموز در کجا برگزار کرده است گفت: «سطح عالی آموزش به همراه برگزاری همایش‌ها و در کنار آن مسابقات بین‌المللی، باعث شده است که انجمن ریاضی‌دانان جوان اشتیاق و علاقه به یادگیری را در دانش‌آموزان برانگیزند و آن‌ها را برای حضور در عرصه رقابت‌های بین‌المللی آماده کند.»

دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان درباره خدمات حضوری یا آنلاین انجمن این‌طور گفت که انجمن با تکیه‌بر تکنولوژی‌های نوین دنیا، خدمات گوناگونی همچون آموزش مجازی، سامانه آموزش ریاضی و آزمون‌های حضوری و اینترنتی را ارائه می‌دهد. این خدمات بر مبنای آخرین روش‌های آموزش ریاضی در جهان شکل‌گرفته است و در کنار کتاب‌های آموزش ریاضی در سطوح مختلف و آموزش مکاتبه‌ای، این امکان را برای تمامی دانش‌آموزان برگزیده فراهم می‌کند تا در هرجایی که هستند و هرزمانی که تمایل دارند، ریاضی را به‌گونه‌ای عمیق و ماندگار یاد بگیرند.

مولوی در پایان گفت: «گسترش مباحث آموزشی به‌صورت دیجیتال و اختصاصی شدن مسیر یادگیری برای هر دانش‌آموز از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که انجمن در نظر دارد. برگزاری بیشتر مسابقات بین‌المللی برای ایجاد انگیزه و شوق یادگیری در یک فضای رقابتی سالم و درنهایت، ارزیابی دانش‌آموزان و فراگیر کردن خدمات آموزشی انجمن ازجمله اهداف این مجموعه است. امیدواریم انجمن بتواند خدمات آموزشی خود را در اختیار مخاطبان غیردانش‌آموز نیز قرار دهد و گامی در مسیر آموزش عمیق و کاربردی علم ریاضی بردارد.»

دانش‌آموزان برای آگاهی از مجموعه فعالیت‌های انجمن و مراحل شرکت در آزمون‌های بین‌المللی با مراجعه به سایت انجمن http://www.student.ir و یا تماس با شماره ۴۳۰۶۱-۰۲۱ و دریافت مشاوره آموزشی، می‌توانند در راستای ارتقا سطح آموزش ریاضی خود اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار